Den 23-24/4 2005

Efter nogle måneders sygdom, fik jeg en enorm trang til at tage på Campingtur igen! Nu skulle det være! Vejret var strålende – campingudstyret efterset – og bilen tjekket, så det var bare om at komme af sted.

Jeg valgte, at tage en tur til Sverige, hvor jeg har nogle gode venner – samt en stående invitation til at teste en Campingplads – ”Torne Camping” i Småland!

Vi kørte herfra  lørdag morgen kl. 9.00 for at tage med HH færgen – hvorfor vi nemt kunne nå de planlagte besøg i løbet af dagen!

05-04-2004 01:00:00

Mine venner - Henning og hans kone Elsie er bosat i  Traryd . De er begge to handicappede – men campister i stor stil

Det var blot at følge E4  - meget nemt at finde. Det var lige ud hele vejen!

Desværre lå Henning på hospitalet, men Elsie var enorm glad for at se mig.

05-04-2004 01:00:00

Det blev en bedre snak om autocampere. Henning bygger selv om, og renoverer dem - så der holdt nogle stykker  på deres grund. Den ene var ”næsten” brugbar til en kørestol, da der var plads til at sætte en bred dør i, og mulighed at fjerne et par sæder! Elsie viste dem stolt frem.

Men jeg vil nu ikke bytte, med den jeg har! Elsie synes også den var hyggelig, og godt indrettet!

Inden vi forlod Traryd, havde vi ringet til Hospitalet, for at høre om vi måtte besøge Henning , Det måtte vi gerne  (kunne da ikke køre derfra, uden at have hilst på ham)!

Det var dejligt at se Henning igen, og få en solid campingsnak! Selv om han lå i sengen, var han smilende som altid!

Han er ved at få bygget en ny og bedre egnet autocamper, da den nuværende, ikke fungerer optimalt – på grund af deres gangbesvær og brug af kørestole! Den nye skal have både badeværelse og lift!

Tog afsked med Henning og aftalte at mødes igen – om ikke før, så på Elmia til september!

TORNE CAMPING !
Vi måtte videre mod Torne Camping – en god times kørsel herfra. Efter en grill-kylling til aften, kørte vi i den smukke aftensol gennem skovene i Småland.

Verner – der er lejrchef på Torne Camping tog imod os – og havde set frem til mit besøg!
Det ville være rart at få pladsen testet, synes han! Derfor havde han inviteret mig!

05-04-2004 01:00:00

Der var ikke så meget at komme efter – det er næsten som om, de små pladser tager mere hensyn. Dog kunne vi ikke komme ind i butikken og receptionen, men alt andet var godt.

I Sanitetsbygningen var alt OK!

En rigtig hyggelig – stille og rolig plads – midt i skoven. Tæt på er en stor sø, hvortil der er adgang for kørestolsbrugere.

05-04-2004 01:00:00

En af de små hytter var også egnet !

Efter en lang gåtur i omegnen gik vi trætte i seng!

Søndag!

Solen skinner lige ind i bilen skønt kl. ikke er mere end 7.00. Det har været 2,9* frost i nat, men vi har holdt varmen fint med varmeovnen på halvt blus ( 800w)!

Takker for denne gang og tager afsked med Verner, som inviterer til endnu et besøg, hvilket jeg selvfølgelig tager imod!

Hjemmesiden for Campingpladsen:
www.vidingegaard.com

05-04-2004 01:00:00

Det er svært at se alle de væltede træer på ruten over mod Helsingborg – det virker helt kaotisk mange steder. Der er ødelæggelser for millioner – men arbejde til mange i lang tid!

Hjemturen gik glat med diverse pauser, blandt andet smuttede vi lige ind på Fredensborg Slot - så vi var hjemme i Dianalund igen kl. 19.00 – glade for en god oplevelse!

Havde jeg tænkt mig om noget før, og planlagt turen tidligere,  havde jeg taget nogle flere dage fri – men det veed jeg til en anden gang!( Kørt ca. 600 km) !