TIRSDAG DEN 7. SEPTEMBER !
Det er i dag tirsdag den 7. september - en smuk efterårsdag med sol, og vi – min hjælper Elsebeth og Jeg forlader Dianalund kl. 10.00, for at begynde den sidste længere ferie til Sverige for i år.
Vejen går over Frederikssund, hvor Grillen må have et besøg, inden vi fortsætter mod Helsingborg . Gennem DCU har jeg købt billetter til HH Færgerne, hvor man får en pæn rabat – den kan vi jo lige så godt tage med!

02-04-2004

Kl. 17.00 har jeg aftalt et møde på ”Euro Stop” ved Halmstad, med en veninde Ewa – hendes hjælper Elisabeth og ægtefællen Bosse.

Har planer om at samarbejde med Ewa omkring Sverige, hvilket hun gerne vil. Det glæder jeg mig til.
Vi spiser sammen , snakker og råhygger i aftaler at mødes på Elmia fredag

02-04-2004

Overnatter på Parkeringspladsen, da der er strøm – toiletter m.m.

Kørt 194 km.

FRA HALMSTAD TIL JØNKÖBING !
Fra Halmstad til Jønköbing ad vej 26 !

Her er smukt i skovene, men på et tidspunkt, synes jeg det blev rigeligt med træer, hvorfor vi  spiste inden Elmia, for at få et afbræk på turen

02-04-2004

Da vi kom frem, holdt der i 100 vis af campingvogne i kø for at komme ind på Center Campingpladsen , og vi fik at vide, at der først blev åbnet kl. 19.00 eller næste formiddag

Da jeg havde min specielle billet til strøm – grundet respiratoren – tog jeg chancen for at bruge bagindgangen, hvilket gik fint – jeg blev genkendt med det samme – så allerede kl. 16.00, var vi på plads ved hal D, som sædvanlig. Jeg følte mig faktisk hjemme!

Et kik ind  i Hallerne , hvor der blev arbejdet på højtryk – nu var det sidste udkald .

Mødte flere kendte ansigter, og på Isabellas stand inviterede Carsten på ”Buffet” om aftenen. Det var rart at snakke med alle – både danske og svenske

02-04-2004

En rigtig hyggestund med Harmonikamusik og lækker mad !

Kørt 170 km.

ELMIA!
Rundt for at hilse på folk fra  KABE

DCU - Danmarks stand!

Samt CAMPING CHEQUE fra Danmark.

Møder folkene fra  www.campingdanmark.dk

02-04-2004

Spiser sammen med dem til aften, og taler lidt om fremtidigt samarbejde ( Tror nok, jeg kan acceptere deres tilbud, og de kan godtage mine krav. Det hele skal jo også passe ind i de øvrige grupper, som jeg gerne vil arbejde med, og det ved jeg først, når jeg har været i Tyskland )!
Men eet er helt sikkert, og det er, at jeg vil beholde min egen Hjemmeside, for det har givet pote!

ELMIAS absolut yngste Campist - den kun 7 dage gamle Mie - Lillesøster til Mathias! TILLYKKE til hele familien !

ELMIA!
I dag fredag - har jeg været effektiv !

Først møde med KABE om Multivognen. Aftaler med Klas og Alf, at de sender tegningerne, og at jeg ser på de muligheder, der er i vognen, til brug for Handicappede.

Jeg tror på, den kan bruges, med meget få ændringer!

02-04-2004

Bo - fra POLAR  fortæller, at de netop har leveret en vogn til en kørestolsbruger – vognen er en standardvogn, som har været let at ændre.
Bo sender foto, når jeg er hjemme igen, og vil også gerne samarbejde!

LMC -  ændre også standardvogne til Handicappede , for et rimeligt beløb. Herfra kommer der også foto samt beskrivelse.
Den ser for øvrigt rigtig god ud, så jeg glæder mig til at prøve den!

02-04-2004

Alle vogne skal nok blive nærmere beskrevet senere! Jeg er rigtig glad for, at man har fået øjnene op for Handicappedes interesse for at Campere!

Besøg af Dan m.f. fra Kabeklubben i Danmark. Skulle se KABES største vogn på m 9,40 !

Greb chancen til at teste campingpladsen ”Rosenlunden”, som ligger ved siden af Elmia !

Det er en Cheque plads , og den får 4½  Kørestole. Pladsen ligger ualmindeligt smukt lige ud til søen!

ELMIA !
Lørdag må være snakkedag!

Mødt flere snaksalige kørestolsbrugere, hvoraf den ene gerne ville have kontakt og evt. skrive til min hjemmeside.

Henning og hans kone Elsie har pt. en autocamper, hvor kørestolen kommer ind i bagrummet – men han påtænker at skifte den ud, og få en, som bliver indrettet til kørestolen. Dette vil han sende foto af undervejs.

02-04-2004

Bor ved siden af én person – der har en hjemmelavet lift, som jeg lige skal se nærmere på!

Ser  liften – og den ligner nærmest noget Storm P. har opfundet !

– men jeg får den demonstreret, og den virker .

Det havde jeg umiddelbart ikke troet! Kun fantasien sætter grænser!!!

02-04-2004

Ser en handicapegnet Polar Campingvogn - men er ikke heldig at møde ejeren!

Netop denne aften - er der råhygge overalt på Messe Campen!

ELMIA !
Sidste dag!

Hilser af med mange kendte, og laver den sidste aftale med KABE ang. den nye vogn. Det gode ved den er, at man kan indrette den helt efter behov!

Klas og Alf giver kaffe, og vi vil skrive nærmere sammen, når jeg kommer hjem!

02-04-2004

Henrik Wilken som sælger elektronik, fladskærme m.m. , møder vi også for en kortere snak, samt Marino og hans kone fra campingpladsen ”Marina de Venezia” - Italien, som jeg besøgte i maj måned.

Får atter en invitation – må komme lige så tit jeg vil, hvilket jeg nok tager imod på et eller tidspunkt!

Sidst på eftermiddagen trækker det op til regn – men pyt – vi har haft nogle dejlige dage i flot vejr!

Det er lidt vemodigt at se Campingpladsen blive tømt – men jeg vil glæde mig til at komme igen næste år!

Bliver til i morgen – da jeg er meget træt!

Vil du læse om turen videre  frem i Sverige, kan du klikke her til 2. del!