SLUT FOR DENNE GANG!
Efteråret nærmer sig, og jeg må gå en sidste runde på Campingpladsen - for i morgen den 27. august må jeg afsted, og sige; "TAK for DENNE gang og PÅ GENSYN " til alle på stedet.  Jeg satser dog på at være hjemme til den endelige lukning, og deltage i denne!

Vi har holdt afslutning for mig med Hot-dogs, kaffe og Campingkager, hvorfor der kun er teltet tilbage, som skal pakkes sammen.

Lukningen kan du læse om her:

02-04-2004

Dette sørger Elsebeth - Anne og Ellen for, hvorfter det blot er om at komme "TØR" hjem til Dianalund!

TAK FOR EN DEJLIG SOMMER TIL JER ALLE !

TILBUD OM SAMARBEJDE !
I sommerens løb er der kommet flere tilbud om samarbejde fra andre Portaler, Rejse Bureauer og Organisationer, men pt. har jeg ikke taget nogen beslutning.

Det er altid svært at vælge - men det er helt sikkert, at jeg vil arbejde bredt, således at mit budskab kommer så langt omkring, som muligt.
Har der ikke været drøn på før - så er der kommet det nu !
Vi får at se, hvad fremtiden bringer ........

Har netop i dette øjeblik modtaget invitation til en pressekonference i Tyskland , som handler om forholdene for handicappede - når de er på ferie.
Fortæller - når jeg har set nærmere på det!

Er efter utallige opfordringer igang med at samle oplysninger om Campingpladser, som har Hot-Spot , eller som det også hedder: Trådløst Internet.

Opdager I nogle - så send mig blot en mail... Ved fælles hjælp, går det nemmere!

HARMONIKATRÆF !
Medens jeg deltog i Bryllup - var der fest i hele byen, men jeg havde ikke mulighed for at deltage i år!

Jyderup Stadion danner hvert år i uge 33 fredag til søndag rammen om et stort internationalt harmonikatræf. I de 3 dage træffet varer, kan der høres harmonikamusik næsten døgnet rundt.

Træffet har været afholdt siden 1990 og har i årene udviklet sig til en publikumsmagnet, hvor mange tusinde mennesker mødes for at lytte til de glade toner.

TV2 PÅ BESØG !
En dag havde jeg besøg af det landsdækkende TV2 - som lavede et indslag i TV avisen om mit virke ! De vil gerne lave en "Portrætudsendelse" senere, og det får de lov til.

Signe Rye Petersen - har jeg også haft kontakt med, om at lave TV, så der sker noget for tiden.

Der er kommet mange mail med "roser" - én helt fra Californien - så det er spredt langt omkring! Dejligt at det kan bruges!

BRYLLUP PÅ BROEN !
Campisterne, Hanne og Kaj fra Fårevejle – har fået den geniale ide´, at blive viet  ude på den nye Skarresøbro ved Skarresø Campingplads, af viceborgmester Stampe Duus fra Tornved Kommune – lørdag den 14. august 2004 kl. 13.00.

Det praktiske omkring brylluppet – aftale med Viceborgmesteren om vielsen -  lån af broen , samt ophold på Campingpladsen m.m. - kom nemt  på plads, da alle synes det var en god ide, at holde brylluppet i Jyderup.

For et års tid siden blev  Hanne ramt af en hjerneblødning – men fungerer nu  godt igen, hvorfor de begge er klar til at blive gift !

02-04-2004

Både Hanne og Kaj har nær tilknytning til Skarresø Camping.  De er med i gruppen af Campister som kalder sig ”Skarresø Campings Venner”, hvor Kaj er formand - så for dem, er det en selvfølge, at det er hér , ville sige ”Ja” til hinanden !

Det er derfor helt naturligt at invitere en flok af  ”Vennerne” – som de har tilbragte  mange gode stunder sammen  med  - til en forlænget  Camping-Bryllup’s   Week-end  i Jyderup!
Som sagt – så gjort !

Læs mere om forberedelser og bryllupsfest på:

www.handicap-camping.dk/artikel.asp?articleGuid=7418

SOMMEREN ER KOMMET !
Det vrimler med mennesker ude på pladsen – det er tydeligt, at sommeren er kommet!
I næste uge skal der være Harmonika-Træf i Jyderup By – så mange benytter lejligheden til at holde nogle dages ferie hér samtidig – hvilket giver en god stemnning !
Nogle vælger at blive boende, for at undgå den megen uro på Festpladsen!

02-04-2004

Det nye Værksted kan bruges til meget – Her får de tre ”Slidere”, deres velfortjente middag, som TAK for hjælpen!
Menuen var meget speciel: Et stykke med sild – 2 store hot-dog og en budding til dessert  - pr. person.
De havde bestil en 3 retters menú !

02-04-2004

Vi glæder os over varmen , og laver en hyggeaften nede ved Shelterne, som hører ind under Campingpladsen !

Der er 3 Shelter med tilhørende bålplads, hvor man kan komme og overnatte. Den bliver ofte brugt.

Som en fast tradition skal vi have bornholmske Sortsild med persillesmør og bagekartofler!
Vi snyder lidt og bruger sildefilet - i steder for hele sild.

02-04-2004

Først bliver sildene saltet i nogle timer, og derefter lagt sammen 2 og 2 med persille imellem .
Endeligt over bålet - hvor vi også snyder for halmen  - til de er gylden brune og sprøde!
Kartoflerne har vi forstegt  i bageovnen – men de må en tur over ilden i en tid, for at blive færdige .

Jeg skal lover Jer for, at de smager godt med masser af rørt persillesmør til!

02-04-2004

Til kaffen må vi have Camping-basser – det er de små wales-boller med creme, som kan købes i supermarkederne.

Niels viser her, hvordan æskerne ser ud - hvis du skulle få lyst til at prøve!I

I min egen begejstring over Campinglivet – går mine tanker dog ofte til alle Jer – der af én eller anden  grund ikke har mulighed for at komme af sted på Camping-ferie.
Håber I kan fornemme lidt af stemningen – ved at læse denne artikel !

En Kineser sagde engang noget klogt – det gør de jo ofte:
”Misund ikke nogen – hans tilsyneladende Lykke – du kender ikke hans hemmelige Sorger” !

Endnu engang TAK for en dejlig dag / aften.

MOTION !
Motions- og løbeklub for alle!
I sommertiden går, løber og cykler en masse motionister hver onsdag kl. 17 og hver søndag kl. 10, i ca. 1 time.

Man starter ved campingpladsen og turister er velkomne til at deltage. De løber uanset hvordan vejret er. Vil du hellere bruge stave - er der også sådanne hold!

Selv kører jeg mange ture i omegnen, byen og skoven - lange såvel som korte, alt efter hvor meget tid jeg har, og selvfølgelig også efter vejret.

NYT VÆRKSTED !
Noget må der ske, når der ikke er travlt på pladsen !
Man fandt på at bygge et nyt værksted - eller rettere et ekstra, da det er de mest utrolige opgaver, som bliver løst.
I løbet af et par dage var det færdigt, og måtte - som alt andet - indvies med manér !
Steen er rørt over indsatsen, og TAKKER sine fastliggere, for den store indsats !

02-04-2004

Bente synes, det hele var så flot, at hun sagtens kunne indrette et soveværelse, i den ene ende!
Her prøver hun drømmesenge af ,  og er ganske tilfreds - Især hvis vi andre vil forlade værkstedet!
At det er Handicap-Egnet, er vel overflødigt at fortælle!

02-04-2004

KAFFE OG HJEMMEBAGT BRØD!
Atter en aften, hvor Bente og Steen synes der skulle ske noget!
Da der er bageri på Campinglpadsen, besluttede de at give en omgang "Basser" samt kaffe til alle!

02-04-2004

Mange "Normader" hyggede sig med os - så der blev snakket Camping og Pladser til langt ud på aftenen. Det er en god måde, at blive rystet sammen på, og gæsterne føler sig velkomne!
For os som bor her fast - er det et dejligt afbræk i hverdagen!

GRILL - AFTEN !
Det er mændenes opgave at sørge for grillen, og det er de altid villige til!

02-04-2004

Damerne må ordne tilbehøret, og så er det om at huske det hele - inden vi holder fælles spisning.
Det blev en dejlig sommeraften, og sent inden vi gik hver til sit!

KONGENS MØLLER !
Nær ved, og i et helt vidunderligt naturskønt og bakket landskab ligger, hvad der er tilbage af de historiske vandmøller, som under et benævnes Kongens Møller.
Det var i år 1366 kong Valdemar Atterdag befalede Roskildebispen at bygge vandmøller.

Rangle og Øresø møller var de største , og ejerne var finere end de andre møllere, som kun var forpagtere. Det betød bl.a., at mølleren ikke var dus med kunderne. Rangordenen i området kunne aflæses på konernes titler - godsejeren og præstens koner var fruer – degnens og møllernes koner var madammer, medens alle de øvrige bare var koner , og på fornavn med hverandre.

Ud over møllerne har området været et slags center for håndværkere, som til dels kunne leve af at udføre arbejde på møllerne. Der var smeden, hjulmanden, kedelflikkeren, tækkemanden, kurvemageren, sadelmageren, væveren, bødkeren og hjemmeslagteren.

I dag er alt dette fortid.

ÅKANDERNE !
Så er åkanderne næsten sprunget ud - jeg tror de er her helt om et par dage - men i dag skinner solen, så jeg vil skynde mig at tage et billede!

VÆR GOD VED DIG SELV .........
Når det ikke – umiddelbart, vil holde op med at regne, må vi jo selv finde på noget ekstra , at glæde os over!

Det bedste bud var at tage på ”Bromølle Kro” for at spise, da det kun ligger 6 km. herfra.

Onsdag måtte være dagen ( prøv at se skiltet), og at solen netop skulle titte frem - gjorde blot oplevelsen fuldendt!

02-04-2004

Kroen er  landets ældste Kongeligt privilegerede Kro.
Den er skænket af biskop Absalon den 8. juni 1198 til Sorø Kloster - som på den tid var egnens trafikknudepunkt !

Der fortælles, at man i 1700-tallet  tjente ekstra penge på at drikke de rejsende under bordet – myrde dem – smide deres lig i åen, og røve alt af værdi fra deres bagage.

Dette gik dog ikke i længden – så Kroparret blev afsløret, og hængt på galgebakken tæt ved.

Sikke en historie!

02-04-2004

Da min bil står fast,  bestilte jeg en liftbil fra Vesttur , mens de øvrige Campister kørte dertil i egne biler.

Det blev en rigtig dejlig aften, og at vi spiste - så vi var ved at revne - er nok overflødigt at fortælle !

Vi spiste 2 portioner, af denne størrelse + tilbehør !

Godt alle slap derfra igen, med livet i behold (vi havde bevidst ikke taget nogle værdier med) !

I skulle prøve engang, hvis I kommer på denne egn!

BILEN: www.handicap-camping.dk
Sådan - bilen har fået et andet navn på bagkassen. Jeg er nu mig selv, og det vil jeg ikke lægge skjul på !

REGN - EVIGE REGN ........
Efter nogle dage med sjask -  pjask, silende regn – er underlaget i mit telt blevet vådt ! Det vil sige godt og vel pladret!

Dog – fordelen er, at gulvet er af hård plastic, og ikke kan tage skade af vand og sjap .

Det er delt i kvadrater på 25 cm x 25 cm. – og vejer ikke særlig meget, så det er  nemt at arbejde med!

02-04-2004

Anne og Elsebeth skilte det blot ad i nogle flader, bar det ud – skiftede plasticen neden under, og Vips – så var alt i orden igen !

SMATTET UDE !
Uden for - blev der efterhånden enormt smattet, da min kørestol vejer godt til (ca. kg. 350 - inklusive mig).
Også her måtte opgaven løses!

02-04-2004

Den hurtige model var at lægge et tråd-net ud ( det havde vi engang set i en Campingudsendelse) , hvilket ikke blev optimalt .

En genial og kortvarig  ide’ var, at lægge aviser under nettet - blot meden jeg kørte ind, men vinden gjordet det faktisk umuligt, skønt Niels – en af fastliggerne – gjorde et ihærdigt forsøg (det blæste meget, og vinden vendte hele tiden)!

At vi var ved at flække af grin – gjorde det nu ikke nemmere for ham, men han kæmpede en brav kamp!

Steen (lejrchefen) skulede noget til den model, og lovede at gøre noget effektivt næste dag!

02-04-2004

Som sagt så gjort – den mand overlader ikke noget til tilfældighederne!
Der skal være orden i tingene, og det skal se pænt ud. Sådan!

Der er nu lagt træ, således  at jeg kan komme tørskoet (hjulet) ud og ind af teltet .

02-04-2004

Solen skinner i dag fra en (næsten) skyfri himmel – men, men  vi er forberedte til næste omgang regn – hvis den da kommer! Her er da bare dejligt!

Atter et eksempel på det gode sammenhold, der er på pladsen! TAK FOR HJÆLPEN!

BÆNKE PÅ BROEN INDVIET !
Ind imellem regnbygerne har vore flittige mænd - været i gang med at bygge bænke, ude på broen, således at vi er fri for at slæbe stole og borde med hver gang!

02-04-2004

Det må der skåles på - heldigvis skinner solen, så vi nyder opholdet på broen!

Aftensmaden blev spist i Fælleshuset - hvilket var ganske godt, da det satte ind med en ordentlig omgang regn !
Pyt - så hygger vi os sammen inden døre!

ST. HANS AFTEN !
Det er svært at spå om fremtiden – siger et gammelt ordsprog ! Det er ganske vist!

Skulle man have  troet  på Vejrguderne – var St. Hans Aften gået fuldstændig i vasken med regn og storm - men da det heldigvis altid kommer an på vejret – fik vi - i hvert fald i Jyderup ved Skarresøen , en rigtig flot aften!

02-04-2004

Dette foto taler for sig selv! Om få dage springer Åkanderne helt ud – det bliver flot!

En flok glade Fastliggere sørgede for forsyninger af kaffe - te - ostemadder m.m medens bålet stille brændte ud!

Aftenen / natten var så smuk og stille, at vi ikke kunne forlade bålpladsen ved søen .

Først kl. 04 – da solen så småt tittede frem, kom der en regnskylle, som fik os til at bryde op, og sige TAK for en god og stærk oplevelse!

STORM P. KOM FORBI !
Teltet er nu afprøvet - da det har været et forrygende uvejr!

Det har stormet en hel pelikan, og regnet i stride strømme, så jeg indrømmer, at jeg var noget nervøs for teltet!

Til alt held havde jeg 2 ekstra stænger fra mit Isabella Solsejl, så de blev sat op i den side, hvor vinden kom fra! Smukt - det virkede !

Dog var det som om, det hele ville lette ( følte jeg ) - hvorfor vi i krydset satte en bardun - som modværge. Smart med huller i gulvet - som gjorde det let, at sætte en kæmpe pløk i!

HURRA - det virkede !

Regn og hagl - væltede også ned - men der kom kun ganske lidt vand ind i samlingen mellem bilen og teltet Dette blev klaret med et stykke GAFFATAPE !

Jo - det gælder om at have udstyret i orden!!!!

BROEN OG HOT-SPOT !
Den nye bro – bliver også flittigt brugt . Næsten hver dag, står der folk og fisker, eller blot nyder udsigten over søen og skoven, og jeg skal da også gerne ud at runde den, nogle gange daglig!

At der er kommet HOT–SPOT  trådløst internet-tilslutning på Campingpladsen, er noget jeg gør stor brug af, således at jeg kan passe mit arbejde, medens jeg er her, samt modtage min post.
Det er jeg glad for at kunne benytte efter behov!

Der vil ske meget spændende i løbet af sommeren - så kik ind med jævne mellemrum!

BESØG!
Unge Campister  havde valgt at lægge deres først Træf for på Skarresø Camping  i denne  week-end.

Der var liv på pladsen.

Vejret var ekstra godt om lørdagen, hvorfor der blev råhygget, samt snakket camping og udvekslet erfaringer.

Man var enige om, at det ikke bliver den sidste gang, man mødes i Ung Camping Club!

Peer var også mødt op.

Peer vidste godt, at aldersgrænsen var "langt" overskredet, men han kunne da give de unge en masse gode tips og ideer, samt vise dem – og andre, der var interesseret,  sin Kabe Campingvogn, som han kørte til Nordkap i, sidste vinter !

Han vil for øvrigt gentage turen her i juni/juli !

TELTET SKAL OP !
Anne kommer, for at hjælpe Elsebeth med at rejse teltet.
Det tegner til at blive en god dag,  og da solen skinner fra en skyfri himmel, gør det ikke mine forventninger mindre!

Det går let - nemmere end jeg havde troet, med at få teltet  på plads ( bruger nogle af de erfaringer, vi har fra det gamle) – så vi spiser den trationelle Pizza og drikker kaffe, inden vi skilles, og ønsker hinanden ”God ferie” !

Hjælperne har delt vagterne op således, at de arbejder 1 uge af gangen, og derefter holder 3 uger fri. De har derfor fri 3 x 3 uger i løbet af de månder , jeg bor her.

På den måde , kan de selv administrere deres sommer, og få mest muligt ud af den!

PÅ PLADS !
Her er det færdige resultat!

Der vil komme en nærmere beskrivelse af teltet, i løbet af sommeren, når jeg har fundet ud af de forskellige finesser!

INDENDØRS !
Et kik ind i teltet - hvor jeg har siddeplads med udsigt over søen. Bordet er justerbart, hvilket er godt, når jeg skal til med kørestolen.

Bord og stole (jeg har 4) er fra ALPH CAMPING i Hedehusene!

KØKKENET !
Køkkenet er indrettet på samme måde, som i det gamle telt! Et alm campingbord 60x90 cm. - en kurvevogn hjemmefra og et dobbet el-blus til madlavning!
En kølebox på 20 l - som kan køre på både 12 volt og 22o wolt!