Træf på Absalon Camping !
Ankom kl. 10.30 for at sætte op, men da var folk allerede i gang med alle deres vogne og udstyr.
Tommy fra Isabella Telte havde fart på med at sætte alle mulige forskellige fortelte op.
Godt jeg kun skulle slå min markise ud, for ellers havde han fået sig et billigt grin! (Nej.. han var kommet springende for at hjælpe og vise, hvordan det var lettest at gøre.)

01-04-2004

Selv om jeg er pige har jeg alligevel ry for at have tingene i orden, for aldrig så snart vi var ankommet, før mændene skulle låne diverse ting så som: målebånd, kost, tallerkener, rød strømadapter, blyant og papir.

Jo, det er somme tider godt med nogle piger også. Fælles grill-mad om aftenen i forteltene var rigtig rart!

Det blev jo et fortræffeligt strålende campingtræf, i ordets bogstaveligste forstand. Der kom mange og snakkede, så bil m.m.

Først undrede man sig over at den egentlig ikke var større, og samtidig blev man forbavset over, at den kunne rumme så meget, inkl. min store el-kørestol.

Jeg tror det er en god ide, at folk kan få udstyret at se, så er det hele lettere at forstå. Lørdag aften gik helt i fisk; med lyn, torden og regn i stride strømme.

01-04-2004

Heldigvis var jeg ikke nået at køre ud af bilen, så jeg sad godt varmt og ikke mindst tørt, meden flere fra selskabet måtte holde sig under markiser, paraplyer og parasoller m.m.

De blev godt og grundigt våde, men tog det med et strålende humør. ”De var vel campister”.
Pladsen var fuldstændig opløst af mudder.. Faldt i søvn til musikken, ude fra storskærmen som var blevet sat op.

01-04-2004
I dag skinner solen, men græsset kan slet ikke nå at tørre, så der er mange der smider skoene og render i bare fødder eller går rundt i store gummistøvler.

Dagen går over al forventning, og mange af teltene er tørre inden de skal pakkes sammen, hvorfor Tommy atter forklarer hvordan man pakker sammen. Det går rigtig hurtigt, så han er en god hjælp.

Vi hilser af med udstillerne, og takker af for denne gang, for at gøre klar til at køre mod Sverige. Peer og Jann følger efter os i morgen til Tenhult, hvor Klas vil tage imod os, oppe på Kabe-fabrikken. Der skal laves noget film.

01-04-2004

Absalon Camping - Kabe Tenhult !
Afgang kl. 16.30. Nu er vejret rigtig flot, men det er jo også vores egen ferie der begynder nu.

Færge fra Helsingør med HH Ferries kl. 17.30. (De er de billigste, og vi får yderligere god rabat hos DCU) - Vejret er meget fugtigt og der er 34,7°C) Kl. 21.30 holdes der kaffepause i Hörle i Sverige, og der er stadig 26°C ude.

Overnatter ved Kabe-fabrikken i Tenhult (hvor elektricitet iøvrigt var tilgængeligt.)

På Kabe-fabrikken !
Vågnede tidligt, og stod op for at kørte ud til Shell-tanken ved hovedvej E4, som vi havde aftalt i går, for at mødes med Peer og Jann fra Campingferie.dk.

De kommer fra Danmark - her til morgen. Vi spiser vores morgenmad, samt sørger for at der er vand på kanden til kaffe når de to når frem. De har været tidligt oppe for at nå herover. Jann havde – lidt i spøg – sagt til os, at de var der kl. 9.38 – og præcis kl. 9.37 holdt de ved siden af os.

De havde dog sendt en SMS om at de var på vej, hvorfor kaffen var klar. Det var rart at se dem igen, og så smagte det jo lidt af ”Gibraltar-Nordkapp”. Bare en lille bitte smule..

01-04-2004

Ankom til Kabe-fabrikken præcis kl. 10.00 sammen med Peer og Jann, hvor Klas bød os velkommen med kaffe og morgenbrød, samt fortalte noget om virksomheden og dens produktion.
Som en gestus til os var det danske flag hejst.

Det var meget spændende at opleve, hvordan der arbejdes på Kabe – både på campingvogns- men også autocamperfabrikken.

Vi så alt fra det der kom ind i småstumper på lageret, til de unge mennesker der stod og gjorde vognene rene, klar til salg. Intet under at campingvogne er så dyre.

01-04-2004

Denne medarbejder tager sig et tiltrængt hvil!!!

Afgang og afsked med Klas fra Kabe kl. 15.30.

Opdager pludselig at der er højdemåler på min Garmin GPS.. ? - Jeg må have sovet i timen!

Jeg har hårdnakket påstået at på den model jeg havde, fandtes det ikke. Undskyld! Det er en stor lettelse at have den i brug, altså GPS'en.

Sover i Trollhättan ved et stort butikscenter, på  en parkeringsplads (med el).

Trollhättan - Seljor !
Starter mod nord kl. 10.00 efter morgenkaffen.
Vejret er blandet med sol og gråvejr, men fint til at køre i.

Den første grill-kylling får vi til kr. 30,00.. - Ja, det er skam rigtigt, for en hel kylling! Kl. ca. 16.00 , er der nu flot solskin.
Jeg køber den traditionelle ”norsk müseost” ved Svinesundbroens Handelscenter (med el) på Sverige-siden, hvor vi oser lidt omkring og ser på ”boderne” samt de store varehuse.

Her er der masser af mennesker. Det skulle være noget billigere at handle i Sverige end i Norge, så alle der skal mod nord sørger for at få forsyninger med.

01-04-2004

Vi sejler over med den lille færge mellem Moss - Horten, da den kun koster kr. 123,00 for en enkeltbillet. Herved spares en masse køretid og diesel, og vi er hurtigere over i fjeldene.

Respirator-stikket til bilens 12w system har en løs forbindelse. Det er ikke så godt, men indtil vi standser for at lodde det, bruges blot bilens 220w. Rart med flere muligheder, så kan det ikke gå helt galt.

Hvis man har mange el-stik eller forbindelser i sin bil, er det en god ide at medbringe en lille loddekolbe i sin værktøjskasse. Det har i hvert fald hjulpet mig, mange gange!

Stik har det med at gå i stykker på de mest fjollede tidspunkter.

Fortsætter ad E134 mod vest og holder for natten ved en sportsplads i Seljor. Inden sengetid skal stikket til respiratoren lige loddes! Godnat.

01-04-2004

Seljor - Hardangerviddan !
Kl. 9.30 kører vi videre ad Rute E134, forbi Vinje Kirke. En ualmindelig smuk tur.

Normalt kommer vi fra nord, men denne gang er vi kørt avet om, og ser hele tiden frem mod de sneklædte fjeldtoppe.

De andre gange har fjeldene været bag os, så da har vi snydt os selv, men sådan kan det jo gå

01-04-2004

Haugelirend er nu totalt renoveret og næsten ukendeligt, men meget pænere, og god at færdes i med kørestol.

Samernes Handelstelte er blevet placeret i båse inde ved siden hvor de tidligere lå og rodede rundt alle steder i byen så det næsten var ufremkommeligt i bil.
Nu er det blevet godt.

Hardangerviddan syd hører med til mine yndlingsruter, da her er ubeskrivelig flot.

01-04-2004

Vi slår derfor lejr sidst på eftermiddagen ude på fjeldet (1131 m. over havets overfalde), da vi vil sove her i nat, ved et vejhus (med el). Der skal antagelig lidt varme på til natten, da det bliver lidt køligt når solen forsvinder.

Forestil Jer lige, (luk øjnene) at sidde her, med udsigt over fjeldet, hvor der fortsat er en del sne, og solen skinner (22°C) fra en skyfri blå himmel. Hvad kan man gøre andet, end at sætte båndet på med Sissels smukke: "Oh, Vestland, Vestland……. !"

Ellers, nyde stilheden, fordybe sig i den storslåede natur, og selvfølgelig sende en SMS hjem, så de kan blive godt og grundigt misundelige. Det giver lige et ”sug” i hjertet. (Nej, jeg er sikker på at  de alle glæder sig på mine vegne.)

Disse glæder og følelser er jo nøjagtig de samme, uanset din eller min situation taget i betragtning, og så er de endda gratis.

01-04-2004

Jeg beslutter at ordne foto (- der er taget mange), skrive dagbog samt blive ”ladet op” inden sengetid.

Det er næsten for godt til at gå i seng, men i morgen er der atter en dag forude.
Godnat, og på gensyn i morgen!

01-04-2004

Hardangerviddan - Haugestöl !
Afsted kl. 10.00 i regnvejr – en stille og blid regn. I nat har der været ned til 4,8°C ude på fjeldet, så varmeapparatet i bilen har været tændt på 800w. Senere på dagen blev det rigeligt varmt - nemlig 22°C - så vinduet måtte åbnes lidt mere.

Vi kører over det smukke fjelde, til Røldal, og videre frem til Låtefossen. Her var der stor trængsel, men jeg snuppede nogle fotos ud igennem vinduet.

Jann - fotografen fra www.campingferie.dk - har nemlig lært mig at man kan lægge et mørkt klæde på instrumentbrættet, således at der kan fotograferes ud gennem forruden uden genskin.

Og sandeligt - det virker!

01-04-2004

Fra Otta, med udsyn og adgang til Folgefonn Bræen køres der længere frem langs vandet til Kinsarvik, hvor der mod forventning var død stille.

Det er første gang det er hændt, der plejer nemlig at vrimle med mennesker alle steder. Vi gjorde som sædvanlig brug af deres fine opvarmede bade og toilet forhold nede ved havnen. Vi havde det hele for os selv, så det var ikke så ringe endda!

I Eidfjord besøgte vi kommunekontorets p-plads (med el), til en gang mad og en kop kaffe. (Kanden skulle også lige fyldes).

01-04-2004

Over til Hardanger Naturcenter gennem fjeldet ved Måbødalen (En ubeskrivelig oplevelse) og ud på den nordlige Hardangervidde  til Vöringsfossen.

Fra vejen ses tydeligt den store Hardanger Jökulen på højre side (mod nord), som var helt dækket med sne.

Videre mod Haugestöl (988 m. over havet) hvor der på stationen er en p-plads (med el.) for kr. 20,00 pr. døgn. Vi slår lejr for natten.

Vejret er lidt diset, hvorfor vi bare nyder det inden døre med dagbog, foto, SMS'er m.m.. Udsigten er stadig lige flot..

- Tak for i dag

Haugestöl - Lærdal !
Til morgen - medens vi spiser - er der på fjeldet 6,8°C men senere på dagen nede i Geilo og Gol bliver der 22,1°C og rigtig dejligt, hvorfor vi oser rundt en times tid.

Vi kører op gennem den kønne Hemsedal, hvor vi bemærker hvor forskellige fjeldene egentlig er.

01-04-2004

Her ligger – lige som på Hardangervidden - stadig meget sne, og det er bare flot. - Et fjeld er ikke bare et fjeld!

I Borgum hvor der drejes fra mod Lærdal findes en meget gammel og smuk Stavkirke fra 1150.

Den må der kikkes på. Jeg kunne dog ikke komme ind men så den ude fra.

01-04-2004

Videre frem for at studere forholdene i Lærdal.. Jeg måtte dog lige en tur / retur gennem den 24 km lange tunnel til Auerland. (3 steder inde på ruten er der flot, blåt lys.) –

Tunnelen besøgte vi fordi (jeg) snakkede, og glemte at fortælle at GPS'en bad os at dreje af mod rute 5 mod centrum.

Havde også travlt med at beundre landskabet. Nå pyt, det blev til en ekstra kaffepause med flot udsigt over Sognefjorden inden vi kørte tilbage til Lærdal.

Havde vi ikke haft GPS'en kunne vi nemt have fortsat et stykke uden at opdage, at vi var kørt forkert. Beslutter at prøve Lærdal-campingpladsen fra i morgen, da det er for sent at tjekke ind nu, hvorfor vi sover ved "El-manden" (med el.) lige i udkanten af byen.. Altså på hans p-plads. - Godnat.

01-04-2004

Lærdal Ferie- og Fritidspark !
Perfekt vejr med høj og klar sol. Vi må hen og se på den campingplads.

Lærdal Ferie- og Fritidspark ( www.laerdalferiepark.com )ligger direkte ud til Sognefjorden med fjelde på tre sider. En perfekt campingplad, også for kørestolsbrugere. Alt er OK, og der sendes en beskrivelse afsted til www.campingferie.dk .

Man kan færdes over alt, og komme ind alle steder. Der er intet at sætte en finger på, så det er noget ud over det sædvanlige..

01-04-2004

Tænk, jeg kan se mig i spejlene, for de sidder i den rette højde, samt nå sæbeautomaten og håndklæderullen.

Jeg kan komme ind i receptionen, butikken, restauranten, vaskerummet, køkkenet samt på bad & toilet! Den plads må omgående have "5 kørestole".

Samtidig skal der fortælles, at det er en Camping-cheque plads. Så to personer med vogn + strøm + bad koster kun pr. døgn kr. 99,50 når du rejser uden for højsæsonen.

Jeg bruger altid selv dette system, især når jeg rejser i udlandet da der er betalt hjemmefra. Chequene gælder i 2 år, så der er god tid til at få dem brugt.

01-04-2004

Ud over campingplads er der også hytter som er egnede til handicappede, hvorfor der er flere muligheder for overnatning, både om sommerer og vinteren. - Pladsen er i øvrigt helårsåben.

- Vi har ikke været på pladsen i fem minutter før en campist kommer for at snakke om min bil (han havde selv en handicappet søn hvorfor vi fik en god snak om indretning, udstyr m.m.).

Vi går derefter en tur i den smukke velholdte by, hvor alle huse – nye som gamle - er af træ. Et flot skue. Vi finder et supermarked hvor der købes det sædvanlige grill-kylling og om eftermiddagen en stor bøtte is.

Sender en e-mail hjem til Peer fra www.campingferie.dk med beskrivelse af pladsen.

Vi skal jo også huske at fortælle når pladserne og forholdene er ok. Jeg får lov til at bruge campingpladsens computer til at sende det.

01-04-2004

- Her er bare super og alt fungerer, så vi snupper et ekstra døgn. Der er nemlig beregnet rigelig med tid.

- Smuk, smuk aftensol ud over fjorden. Heroppe bliver det ikke mørkt, så klokken er næsten 1.30 inden vi besinder os til at gå til ro.

Lærdal Ferie- og Fritidspark kan varmt anbefales til alle, også til børnefamilier! - På gensyn i morgen...

Lærdal By !
Atter flot vejr, om dagen ca. 25°C. - Man har vel ferie.

Lærdal by er totalt egnet til Handicappede og gangbesværede. Alle steder er der op og nedkørsler som falder naturligt ind i helheden.

Vi har været meget rundt i dag, og er ikke ”hægtet af” én eneste gang, det er ganske usædvanligt.

01-04-2004

Byen har mange spændende, gamle, velbevarede bygninger af træ (161 stk.) og flere museer hvor der er gratis adgang (hvori dog disse  ikke er egnede til kørestolsbrugere), men det kan da være spændende for familien, ledsageren eller hjælperen at se.

I omegnen er der mulighed for traveture i fjeldene, sejlture på fjorden, tur til den gamle stavkirke, i Borgund, Jostedalen med isbræen Nigardsbreen, snevejen over til Auerland, som først bliver åbnet 1. juni, og hvor der ligger høj driver sne hele året.

Det bliver verdens længste tunnel på 24,6 km.
Ellers kan man bare nyde livet i fulde drag, med udsigt til den lille bådehavn, fjeldene, eller blot skue ud over fjorden fra

01-04-2004

Byen er også kendt for sit store norske "Villaks Senter", som vi har besøgt i dag sammen med campingchefen fra pladsen.

Det var en fornøjelse at se hvor egnet det er lavet til kørestolsbrugere og gangbesværede. Ikke en trappe, men flotte ramper alle steder , som let og elegant faldt ind i centrets opbygning.

- ”Det er da meget nemmere at glatte terrænet ud, end at lave alle de trin” var svaret.

01-04-2004

Man viste en film på storskærm om laksenes liv og det var en spændene orientering at få.

Somme tider føltes det som var man med under vandet selv, eller laksene svømmede lige ind imod en.

Aftenen er atter meget smuk og lun, så vi vil bare nyde udsigten og slappe af inden vi må rejse videre i morgen.

Alting får jo en ende - selv det gode – men det har bestemt været umagen værd at køre hertil.

Godnat og tak for en god oplevelse i Lærdal!

Lærdal - Beitostölen !
Afsked med Lærdal ca. 10.30 i flot sol ,og med lejerchefen Even Aarethun, der havde givet os en super fin behandling. (Jeg tror vi vender tilbage engang.)

Ad E16 over Fillefjeldet ved "Kongevejen". - Kaffe i 1026 meters højde, med en udsigt så flot, over fjeld og sø, samt sol og 25.6°C.

01-04-2004

På vejen ser vi en Fjeldkirke: Sct. Thomaskirken. - Den så nu meget nymodens ud.

Vi ser også Vang kirke samt Vang Stavkirke. Her er åbenbart en strækning med mange specielle og spændende træ og stav kirker.

Kører forbi Ryfoss Fos. Lomen kirke, og Lomen Stvakirke er her også på ruten, så det kan da blive til noget.

01-04-2004

Fra Ryfoss køres der tværs ind fjeldet, over til Beitostölen, hvor endnu en kirke dukker op, nemlig Lidar kirke.

Fortsætter mod nord ad rute 51 til Gjendesheim, hvor vi plejer at holde pause. Drikker kaffe på vores ”stamplads”, nyder det flotte landskab, og kører derefter tilbage til Beitostölen, hvor vi parkerer for natten på en p-plads (med el.) bag ved en bank.

Smuk rød solnedgang over fjeldet, og så blev det atter sent inden det blev sovetid. - Tak for nu!

Beitostölen - Fagernæs !
I nat har det været meget varmt både ude og inde. Der er gang i SMS, så vi skal lige svare på nogle under morgenkaffen, og det er ganske hyggeligt. - Tak for alle hilsnerne!

Om der er sol? - Ja selvfølgelig, men nu går det sydover mod Fagernæs.

01-04-2004

Der blev skiltet til Storfossen, men vi kørte ikke derud, da det var nogle små og bakkede veje.

Vi nyder køreturen gennem landskabet og ser på de mange store landbrug. Det er tydeligt at man her har opdyrket jorden.

I Fagernæs parkerer vi ved en Shell-tank, hvor der er en meget stor p-plads (med el). Vi går ned i byen for at få noget at spise, men I kan ikke gætte hvad! - Jo det var rigtigt!

Kylling! Karamelbudding tages ligeledes med hen i bilen som dessert til aftenskaffen.

01-04-2004

Handler lidt; køber en lille bjørn og en lille elg til min bil. De er noget så søde og kostede kun kr. 10,00 pr. stk. Dem måtte jeg bare eje. - Syntes de pynter på mine lampetter.

Går hen og ser på Fossen samt dasker rundt i byen inden kaffe, hvorefter jeg begynder at skrive dagbog medens Ingelise (red. som er hjælperen på turen) undersøger omgivelserne ude. (Her er der gavn af mit Cobra Microtalk samtaleanlæg, som har en fin rækkevidde.)

Nu er jeg ved at være med igen. Jeg skal nemlig til at sortere billeder, men det er et større arbejde fordi jeg ikke vil af med nogle af dem.

Det snuskregner lidt i aften, men det er ikke noget problem, for ferien er også ved at være slut, og vejret har absolut været med os.

Flere campere har fundet plads ved siden af os, så i nat får vi selskab. Vi prøver at komme tidligere i seng end de sidste par dage, hvorfor jeg nu siger: Godnat!

Fagernæs - Svinesund !
Det har været bagende varmt i nat. Vi kunne godt have brugt Peers aircondition. Tror jeg vil ønske mig en loftlem med el-vifte til 12v, det er nok mere økonomisk overkommeligt for mig.

Fortsætter ad E16 mod Nes i Ådal og ser Auerdal kirke (hvid). Området er dækket af skov; birk og gran, så man kan med sande sige: Vi kan ikke se skoven og søerne for bare træer. (Dog er farve-spillet mellem alle de grønne nuancer enormt flot.)

01-04-2004

Vi når frem til Bang Foss og Bang Stavkirke. Efterhånden bliver der mere åbent i landskabet så der bliver frit udsyn igen.

Der er meget genspejling i vandet, hvorfor det er svært at se hvad der er op, og hvad der er ned. Man kan (jeg kan i hvert fald) godt blive lidt forvirret af at se for meget på det medens vi kører, men flot er det.

De sidste sneklædte tinder forsvinder, men vi når lige at tage et foto.

01-04-2004

Fossen ved Sæterbygden er fuld af liv (jeg tror bestemt jeg så en kæmpe laks, men det var nu nok et synsbedrag). Medens vi drikker kaffe er der 34°C varme - puh–ha.

Her er mange knald gule marker, og selv om det er mælkebøtter det meste er det utroligt smukt. For at få lys i skovbunden til de små nye træer, opstammer man ofte granerne.

Standser i Hønsfoss ved et storcenter, for for at ose lidt og få noget at spise, da kl. er ca. 13.00.

01-04-2004

Efter maden går det ad rute 35 mod Hokksund og vi nyder det gode vejr. Jeg har åbnet loftlugen da her er ved at være alt for varmt.

Langs med Tyrifjorden – til Åmot. Stadig videre ad 35 til en smutvej tværs over (nr. 310) mod Horten. Betaler glædelig de kr. 123,00 for færgen til Moss hvor det efter den korte sejltur går mod syd til Svindesundboren.

Den er flot i aften når vejret er klart og solen skinner (27°C kl. 21.00). Skriver hjem, råhygger og bliver her for natten, da der er el ved bankens p-plads.

Svinesund - Halmstad !
Vi forlader Norge for denne gang - det er nu lidt vemodigt - men vi vil gerne have god tid ned gennem Sverige. Natten har været lun, men her til morgen er det lidt diset.

Vi drejer lige et smut ind ved Svinesund handelscenter og tjekker om alt er ok med bilen. Vand, olie, strøm, diesel osv.

Køre mod syd over Orust og Tjørn som er nogle helt fantastiske skærgårdsøer, med mange klipper, og vejen man færdes på har flere p-pladser med flot udsyn over vandet og skærgården. Her må holdes en pause inden det atter går ned ad E6.

Det er klaret op, og vejret er ganske godt hvorfor vi nyder køreturen, og ser, at vi nærmer os den danske Sommer

01-04-2004

Markerne er nu helt grønne og grøftekanterne blomstre, så det er en fryd for øjet.

Der er mange lastbiler på vejen nu, både i nordlig og sydgående retning, så vi holder ind ved EUROSTOP syd for Halmstad, hvor der er en p-plads (med el).

Denne gang har vi virkelig haft glæde af alle de parkeringspladser der havde el. Jeg har plottet dem ind med min GPS, hvorfor vi ikke en eneste gang har manglet strøm – hverken til Kørestolen eller respiratoren.

Det er en smuk og lun aften så vi drikker kaffe og hygger lidt inden det bliver sovetid. Sandelig om ikke den autocamper der holder ved siden af os, har en parabol-antenne magen til Peers på taget.

- Jeg tror han skal se TV i aften. Men det er vejret nu næsten for godt til. Jeg fortæller manden at der er strøm på p-pladsen, men han kan godt klare sig uden.
På gensyn i morgen...

Halmstad - Hillerød !
Der er kommet SMS fra et hold gode venner - at de er på Hillerød campingplads – så vi vedtager at bryde op, og køre til Hillerød og sove den sidste nat.

Det bliver spændende at se pladsen, da der skulle være egnet til kørestole. Det er der også - men kun til toilet/bad – hvorfor det var en slem kontrast til Lærdal.

01-04-2004

Vi var lige en tur rundt i Hillerød, men det kunne ikke betage os så meget – vi har været alt for forvænt – men fik dog en god gammeldags traditionel hotdog.

Snakkede lidt med lejrchefen, og han ville prøve at gøre noget ved det – ved hjælp af nogle ramper – hvilket også er fint nok hvis det bare bliver gjort.

Han fortæller at der ikke kommer så mange i kørestol, og den historie kender vi godt. Selvfølgelig kommer de ikke, når forholdene ikke er optimale. (Jeg tror ikke han købte den, men jeg gjorde et hæderligt forsøg.)

01-04-2004
Det blev sent da der var meget at tale om og fortælle hinanden, men det var en god måde at lande blidt på - herhjemme igen - og dejligt at se Alice og Jim i Danmark igen (De har været på campingtur i autocamper rundt i Europa i et år.)

Hillerød - Dianalund !
Råhygger her til morgen. Lejrchefen Mogens har givet morgenbrød, og går i gang med det mere kedelige arbejde, nemlig, at gøre rent i bilen. Den bliver nu så flot, og når vi kører fra Hillerød går vi over i vaske-hallen så den også kan blive skrubbet uden på, for det trænger den altså til.

01-04-2004

- Og så skal vi selvfølgelig også støtte Strandgrillen i Frederikssund.

- Det er ellers underligt, for de sidste 9 km begyndte det at regne. Vejrguderne havde ellers holdt hånden over os siden vi forlod Absalon Camping – men hvad pokker – ferien var jo næsten slut.

Hjemme igen efter en rigtig god og fin tur. Ingen uheld af nogen som helst art, så atter et bevis på at det sagtens kan lade sig gøre at rejse når blot man tænker sig om, og gør et grundigt forarbejde.

Pligterne kalder, og dagbogen skal – sammen med nogle foto - sendes til www.campingferie.dk, så mange flere kan få glæde af mine oplevelser og måske få blod på tanden. Eller komme i tanker om noget, de gerne vil have uddybet.

- Vi har kørt ca. 2.600 km i alt.

01-04-2004
Tak til jer der har fulgt os på e-mail og SMS undervejs. Det er nu så hyggeligt med de små hilsener hjemmefra!

Tak for denne gang, vi mødes måske i Viborg til træffet!