Fra 25 – 31 marts 2010
TORSDAG.
Nu er det forår. Her er min Julerose – så det er sandt, at Julen vare lige til Påske…
Efter flere måneder med sne – er solen og varmen kommet – så vi vil nyde turen til Sdr. Jylland – hvor jeg skal til en Reception ved Løgumkloster, på Lundens Bondegårdsferie – samt teste en del Campingpladser.

05-04-2004

Søren skal med – så han møder ind med rundstykker til morgenkaffen – og Camilla – Søren og jeg får en god stund sammen, inden vi gør klar til at køre.

Klar til afgang.....

Odense Caravan er første stop. Vi har en aftale med  Michael som vi traf i Herning –  og skal tale om Campingvogne til kørestolsbrugere.
Michael har allerede kontaktet ADRIA – som evt. ville prøve at lave 2 modeller – men vi afventer at høre nærmere

05-04-2004

Snupper den gamle hovedvej over Fyn, hvor vi som ofte før. Holdt pause før broen ved Middelfart, og her kunne man tydelig fornemme at foråret var på vej – da her var mange mennesker.

Ned gennem Sønderjylland over til Ribe Camping (5) www.ribecamping.dk/   til Sanne og Finn, for at se deres nye byggeri. .Det er blevet rigtig godt.

Fandt et par steder i det gamle, hvor vi kunne bruge modellen med at hæve/kippe en elefantrist.

05-04-2004

Her er altså dejligt og alt er OK – ikke en kant – så det bliver til en tur rundt på pladsen, med efterfølgende snak og kaffe.

Mit 3Mobile net. har kun svagt signal – men kan dog bruges.
En smuk og lun aften. En god start på turen.

Fredag
Rømø Familie Camping  www.romocamping.dk    besøger jeg på ruten mod syd – men her  skulle der lige hæves en del riste – før den ville  blive brugbar til kørestole. Vender tilbage senere herfra.

Ud til Vesterhavet for at nyde udsigten over stranden.
Mit Kamera strejker, så turen går til Tyskland for at købe et nyt.
Et held det var hernede det gik i stykker.

05-04-2004

Runder lige Skærbæk Camping (4) inden, for at fortælle, at vi er på vej.

Til min store glæde fik jeg en af mine yndlingskyllinger til frokost – den smagte godt – Søren klarede sig med 4 pølse + 2 brød til en pris af kr. 15,00.

Har fået det lille snildt Nikon – som jeg tror, jeg bliver glad for.

05-04-2004

I aften regner det, men vi nåede lige rundt på Skærbæk Familie Camping  www.skaerbaekfamiliecamping.dk/   inden – og det blev et stor overraskelse.

Det er en Lille plads – men næsten alt, hvad der er på stedet, er brugbart –Kun ét sted er en lille kant, og den vil blive fjernet hurtigt. Sådan ….

Heller ikke her fungerer mit Moble3. net.
Der er gratis trådløst internet på pladsen

Skriver og hygger inden sengetid.

Lørdag
Solen skinner lige ind til mig i sengen – en dejlig morgen at vågne op til.

Får en lang og god snak med Berit og Henrik om at lave pladserne Handicapegnede. De har læst artiklen I Camping Fritid.

05-04-2004

I dag er der Indvielse på LUNDENS BONDEGÅRDS FERIE 14.00 – 17.00 – men inden kører jeg over til Møgeltønder Camping(3½) www.mogeltondercamping.dk/  , hvor alt – næsten alt er i orden.

Receptionen og Tv stuen var besværlig men resten af området var perfekt. Ikke nogle kanter.

Videre til Lundens Bondegårdsferie  til Elisabeth og Familien www.lundensbondegaardsferie.dk/   til Åbning.

05-04-2004

Må indrømme at jeg blev noget forbavset – altså i den gode retning….Elevator – automatiske døre – el. lifte – loft-lifte – el-senge m.m. Her mangler intet.

Tv2 og TV Glad + Radio Columbus  er til stede og jeg må bidrage lidt til dem alle sammen. Det gør jeg med glæde…

Det var en stolt familie, som viste deres nye Feriehjem frem

05-04-2004

Kontakter Augustenhof Camping for natten – da vi så kan indhente noget tid. Det er fint at vi kommer i aften, selv om det måske bliver halv-sent.

På vej over til Augustenhof Camping  www.augustenhof-camping.dk   kørte vi forbi Schackenborg, men så ikke noget til de Kongelige .

Noget fladt landskab men det blev dog betydeligt bedre

05-04-2004

Fik som de øvrige steder en god  modtagelse.

Servicebyningen er perfekt alle steder – blot kunne jeg ikke komme ind. Ærgerligt. Efter lidt snak lovede ….    At gøre det bedre, så også her vender jeg tilbage.

Øvet mig med mit nye fotoapparat.
Fint 3Net.

Søndag.
Bliver budt på friskbagte rundstykker – lækkert.
Det blev næsten middag, inden vi kom af sted, da der var meget at tale om. Vender tilbage.

05-04-2004

Det blæser lidt, men vi begiver os fra Als til Jylland igen.
Stopper op ved Nordborg Slot – de har en flot alle op til bygningen.

Ned mod Sønderborg for at se Slottet der – men det var nu lidt kedeligt. Man skulle nok ind og have lidt historie fortalt, for at få noget ud af det.

05-04-2004

Bedre ovre ved Dybbøl Mølle – den ligge nu smukt oppe på højen.

Mod syd ned til Gråsten, hvor vi gjorde holdt ved Slottet – her var mange besøgende og det var flot at se.

Ved 14.30 tiden landede vi hos Ann Birgitte på Gammelmark Camping  ((4½) www.gammelmark.dk   – hvor vi fik en plads med udsigt over vandet.

Her er dejligt at være, og det meste er rigtig fint.

05-04-2004

Blandt andet en helt ny bygning med pool – super flot. Der skulle lige rettes lidt til i den gamle bygning – kanter – samt en håndklædeholder, som sad for højt, men det vil blive rettet hurtigst muligt.

Pladsen ligger på en skråning – men det må vi finde os i . Det er dog muligt at køre rundt, når man tager lidt hensyn.

Sommertiden er begyndt  – så det er længere lyst, hvorfor vi går en tur til stranden i aftensolen – inden vi drikker kaffe.

05-04-2004

Kommer til at finde mit miniTV frem – så vi får travlt med at indstille og installere – er snart i en gevaldig digital ”Verden”.
GPS -  PC – TV – INTERNET -  FOTOAPPARAT – RESPIRATOR – KØRESTOL  osv.

Det bliver sent inden vi sover.

Mandag.
Efter morgenkaffe med friskbagte rundstykker sætter vi kurs mod nord, til Inga på Gammelbro Camping (5)  http://www.gammelbro.dk/
Her er alt perfekt, så der er ikke noget at indvende – så alle er glade, og vi fortsætter  turen rundt.

Det er rart at se, det kan lade sig gøre.

05-04-2004

Opad til  Else og Niels på Grønninghoved Camping (4) www.gronninghoved.dk/  – som har fået ny totalt egnet bygning, og de ældre bygninger er renoveret.

Kun, kan vi ikke komme i Receptionen og fællesrummet ( ligger på 1. etage) – men ellers OK.
Terrænet er meget kuperet, men det kan vi jo ikke ændre på.

05-04-2004

Går ind og spiser på et Cafeteria – så der ikke skal tænkes på varm mad til aften.

Er klar til at finde Ribehøj Familiepark (4½) http://www.ribehoej.dk/    , hvor Karina venter med kaffen,
– men vi bøvler noget rundt – trods GPS, men det var fordi man skulle under vejen på den anden side af gaden.

05-04-2004

En utraditionel plads. Ligger rundt om en Fiskesø – meget smukt og bygningerne, en Restaurant og Servicebygning er opført i bjælker.

Alt er perfekt til kørestole – blot er der mange løse sten, som lige skal køres til. Et dejligt sted i naturen.

Det er køligt – men solen skinner og jeg nyder det – medens Søren er gået ud for at tage nogle foto. Han fandt disse hjorte ude på marken.

05-04-2004

Det går ellers ganske godt med mit nye apparat – men jeg skal lige vænne mig til at bruge skærmen i stedet for en søger…
Månen spejler sig smukt i  søen.

Der er tryk på mit Mobile 3net. her
Download: 4165 kbit/sek (520.6 KB/sek)

Tirsdag.
Drikker morgenkaffe sammen med Karina hvor vi gennemgår de sidste detaljer på pladsen.

Nogle småting på Handicaptoilettet skulle rettes – men ellers perfekt.

05-04-2004

Af sted til sidste plads i denne omgang. Juelsminde Camping www.juelsmindecamping.dk/    til  Lotte og Thomas hvor vi komme omkring kl. 12.00.

Der er middagspause, men vi bliver vist på plads nede ved toiletbygningen. Da det blæser meget er det fint, at her er læ.

Pladsen ligger dejligt ud til en Lystbådehavn, og hovedgaden . Lige bag pladsen er stranden.

05-04-2004

Her er mange kanter – så der er besværligt at ændre noget på adgangsforholdene lige, nu hvorfor vi glæder os over at der er asfalt på alle gang/kørearealer, og et super fint Handicap-toilet.

Det småregner så jeg sidder i bilen og hygger, medens Søren går rundt og fotograferer .

Mit Mobile 3net.. er meget sløvt – men vi er også i et yderområde.

05-04-2004

Rundstykker fra Bageren – dejligt.

I dag skal vi tilbage til Sjælland, efter nogle gode dage i det Jyske, så vi pakker sammen og tager af sted.

Dog i Odense må vi gøre holdt ved Skovsøen – da vennerne er på Påskeferie eller har gæster – så vi nyder udsynet.

05-04-2004

Retur igen i Dianalund til eftermiddagskaffen.
Næste tur går til Norge i maj .