Er pt. i Jyderup på Skarresø camping – hvortil jeg ankom den 3. juni.

Der er kommet regn, så det batter noget - og I mener nok at jeg er tosset, når jeg skriver, at jeg nyder det

05-04-2004

Det er så hyggeligt at være inde i varmen og høre regnen tromme på taget, og blæsten suse i træerne lige uden for. Det giver en dejlig ro til at sidde og skrive.
Der er ikke nogle som forventer noget - jeg kan bare gøre, lige hvad jeg vil.

Har selvfølgelig været rundt på pladsen for at se, at alt er som det plejer.

Her efterhånden været her i et par uger, og er faldet godt til - så jeg er klar til at gå sommeren i møde - efter et travlt forår. Der bliver meget at skrive - men jeg har jo tiden

05-04-2004

At jeg nyder den lille Hytte skal der ikke være tvivl om. For Jer der ikke kender den indvendig kan I gå til følgende link:

Inden længe er der Åkander her på søen – synes det er tidligt i år – men det er nok på grund af det varme forår.

Antagelig skal jeg af sted herfra et par gange. En enkelt gang til Nord Sjælland, og senere på sommeren til Fyn - men det er også udmærket med nogle afbræk ind imellem. Der kommer ligeledes besøg fra Sverige og Østrig - så det vil jeg glæde mig til.

05-04-2004

Nyder som noget nyt - at have Internet heroppe hele tiden - det gør alt meget nemmere - så er jeg hele tiden i kontakt med omverdenen, og får ikke de store pukler af breve, der skal ordnes. Nu kommer der lidt hver dag - lige som derhjemme. Har valgt 3. Mobil. Her er fin dækning.

I år er der nye dyr på pladsen.

EN SNOG er flyttet ind hos mig – men jeg jager den væk, hver gang den kommer, og nu er det nogle dage siden – jeg har set den.

Der går rygter om at den er flyttet længere ned ad vejen til en Med-campist Sonja – så har hun fornøjelsen – eller også har vi begge.

05-04-2004

Efterhånden har alle de Gamle Fastliggere været og hilse på – det er nu rart at se dem igen og føle, at alt er, ved det gamle. Man falder hurtigt ind i rytmen.

I sidste uge havde jeg kontakt til en Journalist Trond Husø fra ”Bobil & Caravan” i Norge – han skulle lave en artikel om Handicappede campister, og mente derfor, at jeg måtte være den rette at spørge.

Dagene går og jeg har daglig besøg af Fasanerne. Første gang tidligt om morgenen, hvor de hopper på taget, og senere, når de kommer ind for at tigge.
De er meget tamme i år, og næsten ikke til at genne ud af køkkenet.

05-04-2004

Denne weekend er der fuld belagt udenfor, da der er besøg fra
Adria Club Danmark - med 50 vogne.

Der er mange med, som jeg kender fra de forskellige Messer – så jeg har vist Hytten frem adskillige gange.

I aftes satte det ind med regn - men de er ikke sådan at slå ud, så de rejste et stort telt – sådan – så kan alle komme inden for.

05-04-2004

Lørdag aften var der fælles spisning med efterfølgende bål.

En smuk men kold aften. Herfra kan jeg kun se røgen….

Sådan – så må der pakkes sammen efter nogle hyggelige dage, og siges tak for denne gang.

29.juni.
For lang tid siden aftalte jeg med Allan og Hanne  på Byaasgaard Camping ved Hundested  http://www.byaasgaard.dk/dk/frame.htm , at jeg skulle komme på besøg, for at se deres nye Familierum 4 stk. – som alle er Handicapegnede, og beliggende i en af de gamle længer på gården.

Det var en god tur derop – da vi kom gennem en masse smukke landskaber, og samtidig var vi heldige med vejret, at det ikke var alt for varmt.

05-04-2004

Vi – Søren Hjælper og Jeg lagde ud med at køre en tur til Hundested, hvor det summede af ferieliv.  Spiste frokost og kørte ud til Byaasgaard først på eftermiddagen.

Jeg havde ikke tænkt over at de hold middagspause – men da jeg havde været der før – benyttede vi tiden til at gå en runde på pladsen.

Den ene afdeling er nærmest til fastliggere – medens den afdeling som ligger nærmest ved vandet er for turister.

Her var rart og man var i fin kontakt med naturen.

05-04-2004

Stak selvfølgelig næsen ind i bygningerne – for at se de forbedringer som var lavet. Rigtig hyggeligt.
De nye toilet/baderum var store og fine – så alt her var OK.

Tilbage til Receptionen, hvor Allan tog imod os, og efter en kop kaffe gik vi sammen en tur rundt. Det er noget af et arbejde de er i gang med.

Bedst af alt er dog – at de tager hensynet til Handicappede med – i deres planer.

Nede ved bådebroen –
den kan jeg komme ud på – var der en helt speciel stemning –

da én af Campisterne havde plantet sig med sin violin og spillede en masse dejlige melodier –

05-04-2004

meden en anden var i gang med at vedligeholde sin båd. Godt vi gik derned….

Vi måtte desværre sige farvel – da jeg skulle tilbage til Skarresø Camping – men jeg vil da vende tilbage, når lejlighed byder sig.

En smuk aften – med udsigt over søen….

4. juli.
Brev fra Holland om at min veninde Annemie kommer herop igen, men denne gang skal hun bo i Holbæk.
Det er nu et par år siden, jeg besøgte hende i Holland, så nu kommer hun til Danmark denne gang, hvilket jeg glæder mig meget til.

Mine øjne er desværre nu så dårlige , at jeg har svært ved at se på min Mobiltelefon – hvorfor jeg beslutter at bestille en ny – LG KF300, som er med store taster.
Håber den er som forventet – men det skriver jeg om, når den kommer.

6. juli...
6. juli.
HURRA – Min nye telefon er kommet – det var hurtig ekspedition.
Den ser ud til at virke over al forventning – så jeg bruger dagen til at sætte den op, og få mit Simkort flyttet over.

Den er ganske nydelig og ikke spor klodset – men jeg sætter lige linket på – så I selv kan vurdere.

Den indeholder meget mere, end jeg behøver, men nu er den én gang sådan : Telefon – SMS – GPRS Internet – Radio – MP3 afspiller – Kamera og Bluetooth.

Nu skal jeg blot lære at bruge den – men jeg har heldigvis nogle kvikke hjælpere, som kan alt om Mobiltelefoner.

De øvrige telefoner – jeg har kikket på for ”Ældre” var klodsede at se på, og så kunne de blot sende/modtage SMS.
Prisen var omtrent den samme – lidt mere til denne,  da jeg købte et 2 GB lagerkort ekstra.

Dejligt igen selv at kunne betjene sin telefon.

10. Juli
I dag havde jeg lyst til, at der skulle ske noget andet. Det lagde ud med regn, men ret hurtigt tittede solen frem – så Hanne og jeg blev enige om at tage en tur til Slagelse for at ose.

Traf min veninde Tove – som jeg aftalte besøg af i week-enden. Det glæder jeg mig til.

Fandt dog ikke noget, jeg ikke kunne leve foruden, så vi var hjemme igen til en kop eftermiddagskaffe.

Overraskende at se, hvor meget der er sket på markerne – det ser ud til, at der kan høstes nogle steder inden længe.

12. Juli
Tove kommer over middag og det er rart at vejret er med os.

Vi snakker en masse, og jeg får set foto af hendes familie i Irland, og vores PCer skal også lige have en omgang – har evt. fået nogle nye programmer, som skal prøves af.

05-04-2004

Går en tur ned til søen og ud til Sølyst – hvor der er udstilling i parken.

Det er bare for meget – og det kalder man for kunst.

Disse gamle campingvogne er da nogle rædsler.

( Det var aldrig gået på Skarresø camping ) Her skal være orden i sagerne.

05-04-2004

Men jo mere tosse det er - jo mere Kunstnerisk . Ak ja....

Til aften går vi langs søen – ned på Kineseren og spiser,  inden Tove kører hjem til Slagelse igen.

Det har været en dejlig dag. Hun er så behagelig at være sammen med.

16. juli.
En travl dag

Først til Dianalund for at blive klippet – heldigt, at jeg kom til med det samme.

Lidt at spise og derfra til tandlægen til eftersyn.

05-04-2004

Hurtigt færdig – så vi satte kursen mod syd, for at komme ned til Orup, for at få tjekket min kørestol, som havde larmet en del på det sidste.

Godt vi kørte derned for min forbro – som holder hjulene var knækket .

De var kvikke til at lave den på værkstedet, så vi havde tid til at nyde køreturen hjem.

05-04-2004

Her er stor aktivitet på markerne, og høsten var i gang flere steder.

Kørte ad de små veje retur, og endte med at gå ned dog spise i Jyderup, inden vi kørte tilbage til Campingpladsen.

Rart at få ordnet så mange ting på én dag.

17. juli.
Besøg af journalist Vivian og fotografen fra Muskelsvindfonden.

De ville lave en artikel på mig – så det blev den dejlig og festligt eftermiddag, hvor vi samtidig råhyggede.

05-04-2004

Gik rundt på pladsen, og selvfølgelig en tur ned til søen, for at se på de udsprungne åkander.

22. juli
Atter en dejlig dag.

Har haft besøg af Per og Sonja fra    http://www.seniorcamping.dk/
De havde boet her på pladsen, uden jeg vidste det – men Sonja var kvik og fangede mig, inden jeg kørte i byen.

Vi fik en lang snak om vores virke, hver især – hvad det er vi ser og vurderer, og forstå vigtigheden af, at vi er forskellige.
Læs her:

Fik et tips til en Hjemmeside  http://www.campingtip.dk/index.php?option=com_weblinks&catid=16&Itemid=23    hvor man kan se links til forskellige Campingsider.

Ser at jeg i dag ligger som nr. 2. og Seniorcamping nr. 1. - det er glædeligt at små private sider er så besøgte.

Medens vi snakkede ringe en Journalist Bjørn Themsen fra Dagbladene, som ville høre om de forbedringer, der er sket rundt omkring angående adgangsforholdene for kørestolsbrugere.

Jeg kunne blot sige til ham – som jeg siger til andre -  at det er de små/mindre pladser, som gør mest. Dog sker der stadig fremskridt…

25. juli.
Fandt lige denne lille vogn på min tur rundt. Den er da nuser….

Sent i aftes kom der en SMS fra Annemie om at hun gerne ville komme i dag lørdag, da hendes program i Danmark var meget stramt – og et besøg hos mig – ville hun være sikker på at nå, så det svarede jeg selvfølgelig JA til.

Har i dag været i Fyns Stiftstidende med en artikel af Journalist Bjørn Themsen.

26.juli
Besøg fra Holland af min veninde Annemie – to servicehunde og hendes to Hjælpere. Dejligt at se hende igen og få udvekslet nogle oplevelser.

Desværre skulle de tilbage til Holbæk – hvor de havde lejet en hytte – så det blev ikke så lang tid – men det er jo kvaliteten som tæller. Vi gør det om en anden gang – måske jeg tager en tur til Holland. Hvem ved.

27. juli
Spist de første brombær – men altså – der er læsset en del brænde af lige foran buskene – så jeg kan ikke komme ind til dem.

En venlig fodgænger rakte dog armen ind og tog et par stykker til mig. Normalt gør jeg jo holdt hver gang – på vejen til og fra byen – men i år, må jeg blot kikke på.

5. august.
DEJLIGT – der er kommet billetter til Elmia Messen – det er jeg rigtig glad for.
Somme tider er de kommet så sent – så jeg har været nervøs for, om den nåede at komme, inden jeg rejste til Sverige.
Tager som regel af sted nogle dage før messen, for at have god tid.
Nu er alt OK.

Flere har spurgt til min Internetdækning på 3.NET, og den ser ca. sådanne ud:
Din hastighed:

Download: 2366 kbit/sek (295.8 KB/sek)
Upload: 334 kbit/sek (41.8 KB/sek)
Test tidspunkt: 8. august 2009 10:50:16

15. august
I denne week-end er byen i fuld vigøre – da her er Harmonikatræf, hvilket betyder, at Hovedgaden er lukket af for al trafik og fyldt med spisesteder – hoppeborg – kræmmerbode m.m. Det er ganske hyggeligt.

En bekendt har fået dette smarte fortelt til sin Campingvogn - det er let at sætte op.

05-04-2004

Af min Hjælper Søren og hans kone Masja - har jeg fået denne flotte buket.....

23. august.
Nu synger jeg på sidste vers - i denne omgang – da jeg skal hjem og passe mit arbejde.
En tur til Fyn og Jylland i næste uge – efterfulgt af besøg i Sverige

05-04-2004

Har derfor været en tur rundt på pladsen for at sige: Farvel og Tak for i sommer. Lidt vemodigt – men vi kan jo bare glæde os til næste år – der er da kun 9. mdr. til for mit vedkommende

Det har været en god sommer, og jeg har nydt blandingen af fritid og arbejde.
Sådan må det også blive til næste år.