Afrejse til ELMIA fra Dianalund kl. 10.00.
Gitte havde rundstykker med, så Anne – Gitte og jeg hyggede med morgenmad, inden vi kørte.

Det gik glat op til Helsingør, hvor vi sejlede med HH færgerne. Smart skulle jeg være, at bruge min BroBizz, men der skulle trykkes på nogle taster uden for, så en ung gut kom os til undsætning – og det fungerede herefter fint.

05-04-2004

Kaffen drak vi på min drømmeplads ved Sjöboda – i flot sol.
Kort efter satte det ind med regn, men heldigvis gjorde det ikke noget, for da vi nåede Elmia, var det tørvejr igen.

Vagterne kendte mig, og Tina havde sørget for, at jeg kom til at holde på min plads, ud for hal D.
Det var et held, at jeg var på fast grund for det havde regnet meget.

05-04-2004

Mødte flere bekendte på turen rundt på området

(Her var godt nok vådt),

og på vejen tilbage til bilen, reddede vi os en gang ny-grillet pølser. Ahhhh.

Meget trætte går vi i seng, og falder hurtigt i søvn.

05-04-2004

Kørestolen har ikke fået strøm nok i nat – så jeg må gå tilbage til bilen efter morgenmaden oppe i Presserummet.

Nu er der lidt strøm på, så jeg går ind og hygger lidt igen.

Øv – det blev der ikke noget af – for spændingen faldt hurtigt, og slog ikke til.

Finder ud af, at det er min oplader, som er gået i stykker – nu er gode råd dyre.

05-04-2004

Ringer hjem til ROLTEC – KØRESTOLE for at høre, om de har en god ide – men de mener laderen er gået sig en tur.

Vi aftaler at de bringer en anden til Dianalund, så jeg kan få strøm, når jeg kommer hjem.

De tilbyder at sende en herop til Sverige, men det kan vi ikke nå, at få glæde af.

05-04-2004

Kan sagtens klare mig med strøm i bilen – men det er lidt trist at sidde der, selv om der kommer mange og hilser på.

Følger med i travlheden ovre ved Kræmmerteltet – her er den røde løber ved at blive rullet ud.

Ser ikke anden udvej, end at forlade Elmia i morgen – vi prøver dog at lade med en anden lader natten over.

Nej – det går ikke.
Kørestolen er flad, så vi må pakke, og sige Farvel og Tak for denne gang. Må derfor glæde mig ekstra meget til næste år.

Nu har jeg kørt i kørestol i over 30 år, og det er første gang, det er sket….. Men lige her på Elmia – det var meget upassende….

05-04-2004

Havde planlagt at besøge min veninde Ewa, på turen hjem lørdag, men vi prøver at fange hende i dag, i stedet for.

Ewa er også i kørestol, så vi kan sagtens sidde stille og snakke sammen.

Vejret er godt, så vi nyder køreturen ned til Halmstad, hvor vi spiser.

05-04-2004

Kører derefter ud for at hilse på Ewa, som opholder sig på ”Sommarsol” feriehjem ved Vejlby Strand.

Her skulle jeg også have testet forholdene (de er nu helt i top), men det må vente til en anden gang, da jeg ikke kan køre rundt derude.

Foruden de faste bygninger har de også en lille privat campingplads.

Aftaler med Helena – der er daglig leder, at komme på besøg en anden gang. Det vil jeg glæde mig til.

Vi har en rigtig dejlig aften, og nyder at være sammen.

Atter fint vejr.

Kører stille hjemad og er i Dianalund midt på eftermiddagen, hvor jeg bliver meget glad for at se en ny oplader, stå ved min hoveddør.

Dejligt – nu kan jeg få strøm.

05-04-2004

Sætter laderen til, meden vi drikker kaffe, og kan så bevæge mig lidt rundt bagefter, og få pakket ud.

Ærgerligt – det skulle gå sådan, men det er da godt, at det ikke var på grund af sygdom, eller andet alvorligt, vi måtte afkorte ferien.