SØNDAG den 16. september.
Det har stormet og regnet helt vildt i nat, men det er da lidt bedre nu til middag!

Tager afsked med vennerne på Elmia, og kører lidt mod nord - ca. 60 km. for at besøge ÖNINGE CAMPING  - hvor JESSICA og NIKLAS fik deres drøm opfyldt i maj måned, da Campingpladsen efter 3 års forberedelse blev åbnet.

Jeg havde jo den store ære, at være med.

05-04-2005

Det er nu en flot køretur - så vi tager Turistvejen gennem Gränna - men her er meget stille. Kører ned til havnen og drikker en kop kaffe.

Sidst på eftermiddagen ankommer vi til Öninge, og det er med stor glæde jeg ser pladsen i fuld aktivitet.

Hvor der var en tom reception, sidst jeg var her - er nu en butik - fyldt med alverdens ting og sager.

05-04-2005

Jessica får hurtigt lavet kaffe - det ved hun godt - jeg kan lide, og så går snakken.
De har - trods den våde sommer - haft en god sæson.

Servicebygningen er  også i fuld gang, og den virker efter hensigten - også til kørestolsbrugere og gangbesværede. Alt er egnet.

05-04-2005

Selv ved en af Hytterne er der lagt fast rampe!

Om aftenen samles en del beboere i fællesrummet, og det giver en dejlig stemning.

Dog er vi trætte og Jessica skal op i morgen tidlig, så vi går tidligt i seng. Det er rart at være her igen.

Se pladsens egen hjemmeside:http://www.oninge.se/

MANDAG
Efter en god nats søvn - med megen blæst - er vi friske til at begynde på en ny dag.

Hygger lidt med Jessica, og spiser morgenmad,  inden hun skal i gang med dagens arbejde - hvorefter vi gør klar til at køre til den næste campingplads, som jeg har en aftale med.

Der var jo nogle stykker på min arbejdsliste, og så benyttede jeg mig af, at få kontakt , når jeg alligevel var i Sverige.

05-04-2005

Det er hos Gunilla og K-G Levin, på deres plads - Bolmen Marin & Fritid, nær ved Ljungby.

Vi har haft god tid til at køre, og i mellemtiden er vejret blevet fint, så det bliver en dejlig aften på pladsen, som ligger lige ved søen.

Hvor er her dejligt.

05-04-2005

Ved første runde var jeg lidt negativ, men da Gunilla gik med rundt, så jeg at der flere steder lå brædder til ramper - så jeg måtte krybe til korset.

Deres 2 store hytter/sommerhuse var indrettet perfekt til kørestole, og hvad jeg ikke havde set, var, at der lå ramper ved dem begge.
En dejlig overraskelse

05-04-2005

Vi gik en lang og smuk tur - hvor vi nød solnedgangen.
Se pladsens Hjemmeside:

TIRSDAG
Solen skinnede ud over søen, medens vi drak morgenkaffe, så det blev en fin oplevelse, hvorefter jeg tog afsked med Gunilla - Jeg vil helt sikkert vende tilbage en anden gang.

På Elmia havde jeg aftalt med Jørgen Nystrand - fra Röstånga Camping, at vi skulle mødes sidst på eftermiddagen tirsdag - altså i dag.

05-04-2005

Også denne Campingplads ligger dejligt i naturen, med mange muligheder for vandreture og fiskeri. Som nabo har de Söderåsen Nationalpark

Finder en plads, og bliver sluttet til strøm - havde aftalt, hvor nøglen var - så efter lidt mad, er det om at komme ud i det gode vejr, og se sig om.

Desværre var der de sædvanlige kanter flere steder, da jeg kom rundt, men det bliver nemt at rette - de skal blot lægge risten op på kanten ved dørtrinet.
Se før foto.

05-04-2005

Og efterfoto - Så lidt skal der til - blot en rist, der bliver flyttet.

Det er dog meningen, at der skal bygges noget om, så vi aftalte, at jeg skulle følge byggeriet nærmere - Det bliver nok til nogle  ekstra ture til Sverige.

Det var et værre uvejr om natten - men vi lå jo varmt og godt.
Se pladsens Hjemmeside:http://www.rostangacamping.se/

ONSDAG
Holder et kortere møde, inden jeg sætter kursen mod Danmark igen - hvor vi aftaler at bevare kontakten.
Der bliver flere småting, som skal tjekkes nærmere.

05-04-2005

Det er gråvejr, og blevet rigtig efterår, medens vi har været væk - tænk bare på de par dage.
Som sædvanlig ligger der en del post, men det må vente til i morgen!