20 April
Endnu en spændende tur er i vente. Denne gang går den til Holland.
Kører som sædvanlig ved 9.00 fra Dianalund og satser på at nå Kolding Storcenter, for at spise middag ( Kineser) inden jeg tager til Kolding City Camp, for at overnatte.

05-04-2004

De har lavet en helt ny service-afdeling - den er blevet rigtig god, men der er stadig nogle få kanter, som skal rettes til. Går en tur i Vonsild, da vejret er dejligt.

Trætte i seng. Skal tidligt op i morgen, da jeg skal på kursus

21 April
Kursus på Scandic Hotel fra kl. 10-16 , med DSI (De Samvirkende Invalideorganisationer) . Man må jo følge med i de nye love og regler for handicappede.

Kører fra Kolding kl. 16.00 mod Camping Mitte, nær ved Flensborg i Tyskland. Her havde jeg en aftale med Thomas og Karl-Heinz, om at komme og se pladsen, som kun er nogle få år gammel.

05-04-2004

Nye bygninger overalt. Her satser de på "Wellness". Bade, sole og træningsredskaber i alle afskygninger.

Til børnene havde man indrettet to lejepladser, således at der var een for store børn, og een for små børn - eller Handicappede børn.

Dog, kan man sagtens komme som almindelig "Slappe af" campist.

Der var kun eet sted - jeg ikke kunne komme ind, og det var fordi nogle usmarte mennesker, havde flyttet et bræt.

05-04-2004

Thomas lagde  et nyt, medens jeg var der, så det fungerede perfekt alle steder, inden jeg fortsatte mod Holland, den næste dag.Sådan !
Læs mere om pladsen her:

Det skal fortælles at man kan bruge Camping Cheque http://www.campingcheque.dk/dk/

22 April
Solen skinnede fra en skyfri himmel denne morgen, så vi tog afsked med Thomas, og sagde "Tak for god behandling"

Kørte ad motorvejen syd over.  Holdt pauser ca. hver 1½ time - det var passende til mig.

Vejarbejde flere gange efter Bremen, så noget af turen blev kørt et par gange grundet omkørsel, inden vi selv besluttede at tage rute 213. Det hjalp.

Smukke alleer med ny udsprungne træer og buske. Til vores store glæde, så vi, at der pludselig var 50 km kortere til målet, Dronten i Holland, på den nye rute, vi havde valgt.

05-04-2004

Pauser på¨Raste Aalbek og Ostetel, som  begge er egnede til Kørestolsbrugere.

Problemet kom dog, i sidste ende. Broen til øen, hvor Dronten ligger, var spærret, grundet vejarbejde. Var ellers fremme  kl. 19.00, som forventet, men  blev næsten 3 timer forsinkede, inden ankomsten til "Camping De Ruimte". Øv.

Første en lang omvej mod syd, til næste bro. Tilbage igen - blot på modsatte bred, og for at det ikke skulle være lyv, var vejen spærret fremme ved broen. Her tabte jeg lige pusten, og var klar til at opgive.

Brugte dog tiden til at se de på de  mange husbåde.Til alt held kom der 2 andre biler, så det var spændende, hvordan de ville klare det.

HA - HA , de tog da bare cykelstien og forcerede afspærringen. Vi gjorde det samme.

05-04-2004

Det var lunt den aften - 24* i skyggen.
Endelig fandt vi frem, og landede ude midt i en skov - hvor bommen til Campingpladsen var slået for.

Den fjernede vi altså, og kørte ind for natten - rigtig godt gammeldags trætte ( og en lille smule irriterede).

23 April
Det endte med at blive en kanon oplevelse ( det hjælper ofte at være udhvilet - så ser det hele lysere ud) - da alt på pladsen, var bygget efter kørestolsbrugeres behov. Det var noget alle burde tage ved lære af.

Fik en masse materiale med hjem, så jeg laver en speciel artikel senere.

05-04-2004

Børnene havde 1. prioritet.
Alle badebassiner - lejekasser - vipper og aktiviteter, kunne bruges af alle.

De synes det er for besværligt at lave tingene på to måder - meget nemmere, at alle kan bruge det samme.

05-04-2004

Jeg fik en tur - på en speciel vippe - den kan man bruge alene eller to sammen.

Desuden havde de 8 - ja der står 8 hytter til kørestolsbrugere. De var en blanding mellem hytter og telte.

Kan du Tysk eller Hollandsk, kan du læse mere her:

Laver en speciel artikel senere...

05-04-2004

Da jeg er kommet i forbindelse med nogle forældre til Handicappede børn, glæder jeg mig til at fortælle dem om Camping De Ruimte.

Det ene hold har Hjemmesiden:
hvor der også er en Handicapdel.

Det andet par har også egen Hjemmeside med tøj m.m. - til handicappede:

05-04-2004

Vi måtte videre - målet for i dag var Maastricht, hvor jeg skulle  besøge en veninde, Annemie.

I Arnhem røg vi den forkerte vej, og måtte benytte busruten - hvilket folk  ikke var helt tilfredse med. Vi kom da frem, lidt røde i hovederne. ( De dyttede meget - efter os)

Kørte direkte mod syd til Maastricht,  men der var en pokkers masse vejarbejde, så det forsinker turen noget.

Nåede dog frem, som aftalt,  kl. 17.15 -  til en glad Annemie, der sammen med sine to service-hunde,  tog imod os

05-04-2004

Senere kom Annemies veninde også, for at hilse på, og hjælpe lidt til.

Spiste og hyggede,  hvorefter vi gik en lang tur i den gamle smukke by.

Masser af folk alle steder, da det var meget varmt ude. ( Inden vi gik i seng kl. 23,. Var der 21*).

Det vrimler med små Restauranter og Spisesteder i byen - så vi slutter af med en drinks et lille sted på Torvet.

05-04-2004

Det var en stor oplevelse, og dejligt at være sammen.
Annemie kommer og besøger mig i Jyderup på Skarresø Camping i sommer - det vil jeg se frem til.

24 April
Endnu en morgen med flot vejr, så vi må se, hvad dagen bringer.Jeg er lidt træt, efter de mange gode indtryk.

Til Luxemburg
Roder rundt i nogle byer, grundet vejarbejde, (Der er altså vejarbejde ALLE steder i øjeblikket), så vi nåede kun lige ned og vende. Pokkers - men køreturen var smuk.

05-04-2004

Fandt en lille by Haflen  i Holland,  hvor vi sov om natten.
I morgen skal jeg besøge min veninde Elly i Warnsveld, så da må jeg ikke være for træt.

Der blev krydser nogle grænser denne dag, da vi både var i Holland  - Tyskland  - Belgien og Luxenborg.

25 April
Høj sol igen i dage. Kørte de sidste 150 km - op mod Warnsveld  til Elly, da vi havde spist morgenmad. Jeg glædede mig meget til at se hende.

Inden - besøgte vi et stort Center i  Zupten -  med Musik og Sang - hvor vi spiste og handlede lidt.

Kørte - på en afspærret vejstrækning - foran en vred lastvognschauffør - han var ganske sur på os, men der var overhaling forbudt og hastigheds begrænsning - så vi kunne ikke gøre noget ved det. ( Det frydede os faktisk lidt)

05-04-2004

Var hos Elly som aftalt kl. 18.00 - i dejlig sol.
Vi blev ude i haven, hvor vi både spiste og drak aftenskaffe (24*).

Utroligt på denne årstid.Får en god snak om forholdene for handicappede i Holland kontra Danmark. Meget ligner egentlig hinanden.

05-04-2004

Kikkede lige ind under halvtaget, og så Ellys Scooter, som var til at køre og transportere kørestolen på.

Efter en dejlig aften går vi ud i bilen og sover, lige uden for huset.

26 April
Afgang fra Warnsfeld allerede kl. 9.00, da Elly skulle på arbejde.
Kørte stille og roligt mod nord - og holdt et par hvil, i løbet af dagen.
Landskaberne er smukke og heldige som vi var, så vi nogle gamle Møller.

05-04-2004

Alle marker var gule, og de mange drivhuse var fyldt med planter. Sikke et skue.
Fandt en Kineserestaurant til frokost. Dem har de faktisk mange af hernede.
Skriver lidt, og Lue går en tur i byen.
Det er stadig meget varmt.

05-04-2004

Da jeg ikke havde fået ladet min kørestol (glemt), var der ikke meget strøm, hvorfor vi kørte ind til et lille Spisested på en Rasteplads ved Motorvejen lidt syd for Hamborg, for at høre, om jeg kunne købe lidt strøm, et par timer.

Det kunne jeg sagtens. Ingen problem. Det er altid nemmest på de små steder - de er som regel flinke.Kører for at finde et sted for natten.

27 April
Målet i aften - er Daler Camping  ved Højer i Sønder Jylland - Den glæder jeg mig til at besøge, da jeg ofte oplever, at de helt små pladser, ( de har kun 10 enheder) har egnede forhold.

Efter tunnelen i Hamborg, trak vi ud mod venstre, så vi kørte op mod Itzehoe og Heide.
Ved grænsen i Sønder Lügum, røg der en Stor pølse ned i maven. Dem havde jeg slet ikke smagt, medens vi var i Tyskland.

05-04-2004

Vejret var som skrevet - stadig godt, så da vi nærmede os Daler, fortsatte vi til Højer, for at se Sluserne

Den gamle Mølle i Højer

De gamle bygninger i Højer.

05-04-2004

Senere end beregnet - kom vi til Daler Camping, hvor hele familien tog imod os.
Jeg meddelte dem straks, at jeg blev et ekstra døgn, da der var så meget at se på.
Det var helt OK. Jeg kunne blive, lige så længe jeg ville.

05-04-2004

Umiddelbart så det ikke ud af meget - pladsen er altså under opbygning, men jeg kom til kort, da vi kom ind.

En lille god plads, med kun 10 enheder+ lidt flere i højsommeren. ( Der lå to hold campister, da vi kom, og de kendte mig begge) Lidt stolt, må man vel have lov at være.

I den gamle bygning  - var indrettet helt nye og Handicapegnede toiletter og bade.
Også her valgte man at lave tingene på en måde, så alle kunne være der. Det er en god tanke, og det koster ikke mere. Det var prima.

05-04-2004

Et nyt køkken var under opførsel, og det så ud til at blive godt, Jeg har truet med at tage ned og tjekke det, når byggeriet er færdigt.
Vi fik en ualmindelig fin forplejning.

Jeg skriver en selvstændig artikel senere., men indtil da:
www.Daler-Camping.dk

Det blev sent, inden vi gik i seng.---

28 April
Nickel fangede mig allerede næste morgen, da hun havde et ekstra projekt til mig. Hun ville da benytte sig af, at jeg var kommet.

En veninde Karin, havde et gammelt spisested " Lamhuset"- ganske nær ved, som de gerne ville have afprøvet med min store kørestol.

05-04-2004

Den var jeg med på, og stor blev min forundring, da jeg uden besvær kørte ind i Restauranten - og endnu mere forbavset blev jeg - da jeg lige så let kørte ud på toilettet. Et Handicaptoilet i gammel stil. Det virkede.

Huset er meget unikt indrette, og der laves meget lækker og specielt mad, af vor mor Karin, som også selv serverer. Besluttede hurtigt, at det måtte vi prøve i aften - det blev en aftale.

Tilbage til Daler Camping for at snakke fornuftigt, om de fremtidige indretninger - og senere en tur på besøg hos Prins Joachim på Schackenborg. Han var desværre ikke hjemme, så vi kørte igen med uforrettet sag.

Slappede af med en lille gåtur i Tønder - hvor vi samlede appetit til den store menu i aften.

05-04-2004

Det var en oplevelse i sig selv, at spise i Lamhuset i Daler. Desværre har de ingen Hjemmeside, men adressen er:

LamhusetNørrebyen 3 - 5
Daler - 6280 Højer. Tlf. 74 78 31 28

Se TV klip:   http://www.3.tvsyd.dk/page/3?clip=22835

Prøv at giver Jer tid til et besøg. Også herom en selvstændig artikel senere. ( Med foto af den helt specielle mad)
Godt mætte og trætte går vi i seng i den lune forårsaften.

29. April
Det er tid til afsked, da vi skal hjem i dag, Helt sikkert en plads, som der skal følges op på. Den kan ikke vurderes normal, da det er Landbo-camping , men jeg finder ud af noget.

På Fyn smutter vi en tur ud til endnu en lille privat plads Skt. Knudsborg, ved Brenderup . Her træffer jeg nogle gamle bekendte Birthe, Aage, Anni og Håkon -  og  snakken går.

Træerne er fældet, så der er frit udsyn til Lillebælt.

05-04-2004

Videre til Odense, hvor jeg besøger Leif og Jette ( kusine) - tiden er dog knap, så selv om de prøver at lokke med kaffe - må jeg Takke nej,  og køre igen.

Dog en Skovsø is - måtte vi have, men det så ud som om, alle i Odense skulle have is, netop denne eftermiddag.

Tålmodighed er en dyd, så vi stiller op i køen. ( Her er det en fordel at sidde ned).

05-04-2004

Tilbage i Dianalund sidst på eftermiddagen, efter en god - men lidt presset tur.
Skulle nok have brugt nogle flere dage.