5 april
Påskeblomst - hvad vil du her.....Det er Påske, og jeg vil bruge dagene til at samle op, på nogle af de pladser, jeg begyndte at tjekke sidste år -  på Fyn og Langeland.

05-04-2004

Inden da - havde jeg en aftale med  Dorthe og Carsten på Bøsøre Strand Camping, om at komme, og fortælle lidt om mit campingliv, Anne Vibeke fra www.campingdanmark.dk  skulle  holde foredrag om aftenen, og der blev plads til os begge to.

Sammen med Anne Vibeke - der skulle teste nogle forskellige grill - fandt vi ud af, at et par af dem også var gode til kørestolsbrugere.

Det kneb med at komme ind i lokalet, men ved hjælp af en rist, der blev lagt på skrå, klarede vi det alligevel. Carsten har lovet - at få lavet en permanent opkørsel hurtigst muligt. ( Jeg skal over og tjekke ham).

05-04-2004

Vi havde nogle fine dage, og fik en super betjening. Om aftenen skulle vi smage en kæmpe is, som Dorthe fremstillede.

6 april.
Efter morgenmaden, fortsatte vi mod Langeland.

05-04-2004

Min hjælper Lue's forældre holdt Påske på Vindebyøre Camping på Tåsinge, og da vi alligevel skulle den vej, valgte vi at tage ind og få kaffen hos dem

Jeg greb chancen  til at teste pladsen med det sammen, og så til min glæde, at den var helt i orden.Igen et bevis på, at det ikke er de store pladser, som nødvendigvis er bedst.

Rundede lige Valdemars Slot - nu vi var i nærheden.

05-04-2004

På vej op til Lohals Camping - som var målet, kørte vi lige forbi Tranekær Slot. Det var nemt at se, da der endnu ikke var blade på træerne

Og den gamle Slotsmølle

Vibeke og Jørgen, havde fået bygget en helt ny butik / reception - dejlig rummelig - så det var nemt at komme omkring med kørestolen

05-04-2004

I den gamle service bygning, var indrettet nye bademuligheder, med spa-bad  o.s.v. .

Handicap-toilettet var prima. Det kan de være stolte af.

Ude manglede endnu nogle små ramper, men de vil blive lavet i løbet af sommeren.

05-04-2004

Efter en tur i byen - fortsatte jeg til Emmerbølle Camping, men de havde stadig en masse kanter. Ærgerligt på sådan en ny renoveret plads.

Vejret var pragtfuldt, så jeg ringede over til Eigil på Helnæs Camping, for at høre, om vi måtte komme i dag. Skulle ellers først have besøgt ham på turen hjem søndag.

Det måtte vi meget gerne - så af sted langs Sydfyns kyst - forbi Hvidkilde og over til Helnæs.

05-04-2004

Eigil havde også fået ny Toiletbygning - der manglede blot lidt håndtag - ellers var den helt klar til at blive taget i brug. Det var rart at se.

På turen rundt på pladsen - så jeg nogle hytter med brede døre, som jeg mener, kan bruges til kørestole - jeg kan i hvert fald bruge dem.

De var ved at lægge nye fliser, som nu bliver lagt, så det er nemt at køre direkte ind i hytterne. Sådan skal det gøres.

05-04-2004

Den gamle del af bygningerne er ikke helt så god, men Eigil vil forsøge at få lagt nogle ramper. I stedet var der et udendørs køkken med spiseplads ved den nye bygnning.

Det blev en smuk aften, med udsigt over havet.

7 april
Målet i dag er Løgismose Camping, Inden vi forlod Helnæs slog vi lige et slag ud omkring Fyret.

05-04-2004

Lidt for sjov, lod jeg min GPS vise vej - og den lokkede os ud på nogle bitte, bitte små skovveje, hvilket vi morede os meget over.
"Du vil da ikke bilde mig ind, at man skal køre her med Campingvogn",  var Lues kommentar.

Jeg kunne dog berolige hende med, at der var en rigtig vej, som var asfalteret.

05-04-2004

Også her er bygget meget nyt - så det kører jo bare derud af. Jeg bliver så glad.

Jeg larmede over nogle kanter i den ældre bygning, men måtte sande, at selv om det var Påske - så kunne Jan godt lave ramper.

Om aftenen spiste vi alle, Marlene - Jan og deres søn Joacim - min hjælper Lue og Jeg, kineser mad på Campingpladsens Restaurant. så vi var ved at revne.

Det blev halv-sent inden, vi kom til køjs .

8 april
Det regnede lidt, da vi tog afsked med Løgismose for denne gang, og satte kursen op mod Bogense Strand Camping.

Havde lovet Tove at kikke ind, hvilket vi lige gav os tid til. Som altid, var det i orden deroppe, og det var rart blot at hilse på.

05-04-2004

Uden for planen nåede vi også over til Hasmark Strand Camping, hvor det blev til en lille snak med Helle og Lars - de havde, som på alle de besøgte pladser, her i Påsken - travlt med at tjekke ud og ind.

De skal til at bygge endnu et svømmebassin. Mindre kan ikke gøre det.

Herfra til Odense for at spise den sædvanlige Skovsø is, og endelig  hjem til Dianalund - efter et par travle - men ualmindelig dejlige dage.

Der vil blive lagt vurderings-skema ud på Hjemmesiden over de besøgte pladser.

Tak til ALLE jer, som har givet Jer tid til os i denne Påske!