Man skulle ikke lige tro det var sidst i januar måned - da solen skinner, fra en skyfri himmel, og det er 8 grader varmt.

Vel ankommet til Bellacentret, bliver jeg som ofte før – anvist en reserveret plads med strøm, så jeg kan klare mig, med kørestol og respirator under opholdet! (Tak Margit)

I år er der ikke anmeldt nogle specielle vogne til Handicappede, og prøver derfor at fantasere lidt,

05-04-2004

En teltvogn,  er måske ikke så ringe – her er man da ved jorden, og der er fin plads i teltet. Køkkenet er også til at komme ind under med kørestolen -  så har man en hjælper med, eller kan få hjælp til at rejse teltet  – er det faktisk en god løsning. Jeg ved at mange handicappede benytter denne mulighed.

Ude i den store forhal står et par gamle vogne, og den ene af dem - en Polar, har - bred dør i bagenden – så et par ramper op her – er da en mulighed, for en manuel kørestol.
En tung el-stol vil nok tippe campingvognen under op og nedkørsel.

Egoistisk som jeg er – bilder jeg mig ind,  det er af hensyn til mig – at alle de, jeg på en eller anden måde, er tættere knyttet til, er placeret i den samme hal - lige  når jeg kommer ind fra bilen. Det er næsten for let.

05-04-2004

Camping Danmark , var placeret i begge haller – så dem var det også nemt at komme til. På standene viste de Rejsefilm, fra de forskellige lande og kontinenter, som Anne-Vibeke havde besøgt, sammen med sin mand Rasmus, og deres 2 børn,  Mathias og Mie.
Filmene bliver vist på DK4.
Se mere om portalen  www.campingdanmark.dk

05-04-2004

Familien Dvinge, som driver Kolding City Camping – Nordsø Camping og Badeland – Hampen Sø Camping , og som noget nyt Ajstrup Strand Camping, var for en gang skyld samlet . Det har jeg ikke oplevet før!  Gennem dem, er der mulighed for at købe Campingcheque, så man kan overnatte rundt i hele Europa, på udvalgte pladser,  til en fast lav pris kr.: 108,00, for 2 personer pr. nat
Se  www.campingcheque.dk/

Camping Vestsjælland – som består af 5 pladser – Assentorp Camping – Reersø Camping – Skarresø Camping – Urhøj Camping og Vesterlyng Camping , var også i fuld sving da jeg ankom. De havde gang i konkurrencerne. Se  www.campingvestsjaelland.dk/

05-04-2004

Vendelbo Vans , der har bygget min bil - holdt også til her i hallen – så der fik jeg en god snak, hvor vi aftalte, at jeg kom op til dem i Tårs, i marts måned. Det er efterhånden blevet til et godt og solidt venskab. Se  www.vendelbo-vans.dk/

Flere nye ( for mig) Campingpladser meldte sig under fanerne, for at blive testet for adgangsforholdene, og nogle af de ”gamle” ville gerne have tjekket det – jeg havde bedt dem om at ændre – så det blev til 18 Danske  - 1 Tysk og 2 Svenske pladser. Der er nok at gå i gang med!

Marino og hans Kone  fra ”Marina di Venezia”  i Italien er netop blevet forældre, så den lille ny var med i Danmark, for at blive præsenteret. Han er da dejlig. Se  www.marinadivenezia.it/

05-04-2004

Hos Eifelland finder jeg en ny og billig vogn ”Deseo Aktiv” – som er åben bag til, med en bred dør. Måske brugbar til en  kørestol, men der er nu ikke megen plads ?
Dog kan der lægges ramper ud. Kan man så hoppe af kørestolen, er den måske anvendelig. Se
www.eifelland.dk/default.asp?id=18277

05-04-2004

Traditionen tro var der Hyggestund hos Isabella Telte  efter lukketid. Her vankede, som ofte før lidt mundgodt både i den faste og i den flydende form. Det er rart med den tradition, hvor man giver sig tid til hinanden. Se www.isabella.net/dk/

Det er efterhånden blevet et hit, at være medlem af en Club, når man har Campingvogn, så jeg traf flere af dem,  under min rundtur i hallerne. Blandt andet :
HOBBY KLUBBEN    www.hobbyklubben.dk

ADRIA KLUBBEN      www.adriaclub.dk/

POLAR KLUBBEN    www.polarklub-oest.dk

DANSK CARAVAN KLUB   www.dck.dk/

TABBERT KLUBBEN    http://tabbert-club.dk/tabbertclubdk/

Familie på Farten, var ligeledes på pletten – de er helt specielle og meget spændende at høre og se.

05-04-2004

Skildpadden fra Campingcheque, havde travlt med at dele Poser ud – der var meget varmt inde i dragten, skulle jeg hilse og sige.

Kokken Polle – fra Hampen Sø Camping, var med bag kuliserne, til at sørge for forplejning, til de mange travle udstillere fra firmaet. Var heldig at få lov til at smage på lækkerierne, og redde mig nogle kopper kaffe – så jeg glæde mig til Polle kommer med til Herning. ( Han laver nemlig god mad).

Det er tid til at tage afsked med udstillerne – Sige TAK for denne gang, og på gensyn i Herning til ”Ferie for alle”!
Lørdag eftermiddag da vi kører, er der snestorm og glatte veje, så der tager noget tid at komme hjem – men det har været, det hele værd!
På gensyn i Herning: ( Husk der er Vintercamping )