21-6-06
Kørte af sted på vores Europa tur kl. 10.30 kurs mod Tønder, hvor vi havde vores første overnatning på Tønder Camping.
Ned  til Suderlugen for at hente thermo gardiner til autocamperen, men de havde ikke fået dem endnu, så dem må vi hente på hjemvejen.

22-6-06
Denne dags mål var Heideesee Feriepark, stor plads - men med nogle underlige regler Bommen var totalt lukket mellem 13 og 15 - receptionen kun åben fra 10 til 12 og fra 15 til 17, og det samme gjaldt for supermarkedet.
Der var også en stor naturistplads, hvor vi fik tilbudt en prøvetime gratis.
Flot vejr og 30 gr.

23-24-25
Flotte dage ved Heideesee med afslapning og køreture i egnen omkring campingpladsen. Godt vejr og varmt, men regn og torden en enkelt nat.

26-6-06
Turen går mod Oberhof camping ved Lutschesee, i 670 meters højde.
På vejen dertil skulle vi lige ind på en rasteplads, og hvad holdt der så der, de rullende bordeller, med let påklædte damer på førersædet (autocampere) - det havde vi godt nok aldrig set før.
Skøn tur ad landevejene, ankom ca.16.45 og fandt en god plads.

27-6-06
Afslapning og gåture i området. Varmt og solrigt.

28-6-06
Vågnede til en fugtig morgen, meget fin regn og så ellers overskyet hele dagen. Vi havde sandelig varme på et par timer, så i morgen går turen videre mod Bad Liebenzell.

29-6-06
Vi havde en lang og smuk tur til Bad Liebenzell.
Lang fordi navigatoren drillede, men vi fandt da pladsen, som ligger rigtig smuk i en lille dal. Omgivet af skov op ad ”bjergsiderne” - hyggelig lille by.

Fik en OK  plads med sol og skygge - skyggen har vi været mest glad for. Det er rigtig varmt så skyggen er det foretrukne sted.

Pladsen har stort vandland, restaurant og 2 supermarkeder i gå afstand fra pladsen.
Når man ligger på pladsen er bus og tog og indgang til vandland gratis.

30-7 til 2-7
Vi har bare slappet af og nydt det.

3-7 til 8-7
Vi har fået danske naboer - en familie fra Skjern, så vi sludre lidt om alting. Vores genboer er fra Skotland, og dem taler vi også med.
Har nu købt thermo gardiner. Fik en campingforhandler til at bestille dem til os - de passer perfekt. Slapper af, kører på cykel og ellers laver vi ikke noget.

Har været på loppemarked, som der hjemme - en masse gammelt ragelse. Vi har besluttet at blive på pladsen, her i Bad Liebenzell til den 16-7.

Så går turen videre til Alsace, hvor vi skal møde N & M & M & M. Har spist kåldolmer til aften, det var godt for maven ”trut-trut”.

Vejret er vekslende, lidt torden - så solskin, men behagelig temperatur. Sov med ørepropper i nat, da der ligger togskinner tæt på pladsen. Reparationsarbejde på skinnerne i et døgn, gav en masse støj.

9-7-06
En flot start på dagen solskin og skyfrit, men et enkelt vasker - blev det så også til.

10-7-06  til 14-7-06
Igen nogle dage, hvor tiden bare går med at sidde i solen - og slappe lidt af ”IGEN”.
Den 12-7, tog vi os sammen, og gik til togstationen, for nu skulle vi prøve de gratis glæder.

Jeg må sige vi blev glædelig overrasket, da vi fik en togtur gennem det Bayerske landskab, som er meget afvekslende og smukt.
Efter en togtur på ca. 50 min. ankom vi til endestationen, hvor den stod på sandwich og drikkelse.
Ca. 50 min. Efter, tog vi så toget tilbage til Bad Liebenzell - fed tur.

Vores danske naboer havde en gave til os, da de pakkede sammen. Et gasblus - som vi havde beundret meget, og som vi havde aftalt, vi skulle anskaffe. Der kunne så steges og brases uden for autocamperen - fri for stegeos i ”bussen”.

15-7-06
Så går turen mod Alsace, væk fra store skove og ud til lidt mere fladt landskab. Nu havde vi i 3 uger kun set træer og træer.
Turen førte os over ”Bayerrisch Hogstrasse” og det er virkelig højt oppe.
Der var ski-lifte,og hårnåle sving ned. Vejen faldt 18 % på 7,5 km.

Ankom til Dambach De Ville, og fandt campingpladsen, hvor vi skal møde nogle venner.
Det er ikke en plads, vi ville køre efter - der er ikke noget pladsen - men den er billig.

16 og 17-7-06
Slapper af - har handlet lidt.
Her er meget varmt - tør varme, i forhold til i Tyskland,  hvor det var en meget fugtig varme.

Den 17. om aftenen, var der vinsmagning på pladsen, og ”linedans” af nogle lokale dansere - hyggeligt indslag.

18-7-06
Familien Sonne ankom om eftermiddagen, med et gammelt BT og Billedblad. Rigtig godt med lidt dansk læsestof og nyheder hjemmefra. Vi hygger os med Fam. Sonne.

19-7-06
Igen en dag i ”nu slapper vi af” dagens tegn.
Grillfest om aftenen, og det bedste er næsten - man kan sidde ude til kl. ?, næsten uden tøj. Vi kører ikke så meget rundt, for det er alt for varmt at gå rundt og kikke på kirker og gamle borge.

20 – 21 - 22 -7-06
Har været en tur langs vinruten i Alsace, hyggelig tur med mange små byer med virkelig gamle hus. Gik tur i Dambach De Ville, med fam. Sonne og fik taget lidt billeder af  byens gamle og seværdige huse.

Fik en være blæsevejr natten mellem 21 og 22,og for det ikke skulle være løgn også regn og torden.
Sagde pænt farvel til fam. Sonne den 22 -  de skulle videre til Luxenborg, og vi mod Italien dagen efter.

23-7-06
Kørte fra Dambech de Ville, kl. 10.30 med kurs mod Schweiz.
Fulgte navigatoren slavisk, og det gjorde, at vi kom til Schweiz via Frankrig og ikke via Tyskland, som jeg havde regnet med.

Det betød, at vi brugte en hel time på at krydse grænsen p.g.a vejarbejde. Ankom til Sursee Camping kl.15.00, og til stor overraskelse lignede den sig selv. Der kom desværre en masse hollændere på pladsen, mens vi var der - de var bare en plage.

24-7-06
Tog endnu en slapperdag.

25-7-06
Kørte mod Italien ad samme rute som i ”gamle dage”. Meget ligner sig selv, men der er også meget nyt.
Ankom til Solcio Camping - men de ville ikke have os ind. Gertrud bor stadig i huset, som vi tit har besøgt, så vi fik lov til at sove hos hende.

Caterina kom på besøg - hun og Ezio er skilt. Catarina har fundet en ny fyr.
Spiste Ravioli sammen med Gertrud, og fik sludret om ”gamle” dage.

26-7-06
Vi besluttede at køre videre, da vi ikke lå på campingpladsen.
Gertrud er en ældre dame på 71, så vi ville ikke være til besvær. Må køre til Solcio en anden gang.

Derefter vi kørte mod Leifers ved Bolzano - for at møde Hr. og Fru Hansen.

Fandt Steiners Camping uden besvær, og fik en plads lige ved siden af  Fam. Hansen.

27 og  28-7-06
Slappede af - og var i svømmepølen op til flere gange -  selv Mor var i flere gange.
Hyggede med Fam. Hansen.

29-7-06
Klokken er lige nu 10.00, og det øs regner - det har det gjort, det meste af natten.
Kører med Fam. Hansen til ”plasticland” Et sted hvor man kan købe alt mellem himmel og jord i Plastik.

30-7-06
Kørte tur med Fam. Hansen op på et par bjergtoppe - var i pølen og begyndte at pakke lidt.

31-7-06
Kørte fra Leifers, med kurs mod Markelfingen ved Bodensøen.
Trods lidt problemer. med navigatoren, fandt vi frem til Campingpladsen, som lignede sig selv - bort set fra, der var kommet en ny receptions og toiletbygning.

Det var smadder koldt og småregnede. Grundet megen uro på pladsen, blev vi enig om at køre videre dagen efter, og håbe på, at vejret blev bedre.

Temp. er op til 15 gr. mindre - end der, vi kommer fra.

1-8-06
Kursen var nu sat mod Rothenburg a.d.Fulda - men igen en dag med problemer.

”STAU” - den ene gang brugte vi 1 time, på at køre 5 km. pga. ”maling af hvide streger på kørebanen”, og anden gang ca. en halv time pga. asfaltarbejde.

Pladsen ligner den, vi var på for 4 år siden - intet er forandret, andet end, der er færre fastliggere.

2-8-06
Gik en tur ind til byen og småhandlede - bukser og bluse til Gitte, og en enkelt T-shirt til mig.
Tog grillkylling og fritter med hjem til frokost.
Der kommer en byge af og til. Temp. ligger på 18 gr.

3-4-5 - 8-06
Vi har cyklet og gået rundt i Rotenburg - slappet af og kikket på andre campister, det slog telt op, ”det er altid sjovt”

6-8-06
Kørte fra Rotenburg a.d. Fulda med retning mod Uelzen,  hvor vi havde kikket en plads ud i Campingbogen - men hold da k…, hvor den bog snyder.

Der var næsten alle symboler, men da vi kom frem, blev vi mødt af en nedslidt plads, uden for mange dikkedarer.

Vi havde fået tilsendt en liste over forhandlere af vores autocamper, og der var en på listen 25 km fra campingpladsen - der kørte vi hen, og ja snydt igen. Det var en privat adresse.

7-8-06
Af sted mod Itzeho nord for Hamborg der var også en forhandler ifølge listen, og det var der, fik spurgt efter pris osv. på myggenet dør, det vil man sende via mail, så  her var vi heldige.

Vi besluttede så at køre til Danmark, og her er vi så lige nu på FDM pladsen i Kollund.

Hilsen Gitte og Vilhelm ( Vi er kommet hjem)