Mandag den 28. august.
Under/Efter regnen samledes vi en eftermiddag til kaffe under halvtaget. Det var hyggeligt at sidde der, medes det styrtede ned ( der var skybrud i Holbæk og Kalundborg, som er tæt herved) – det havde jeg ønsket at prøve, og endelig lykkedes det. Jeg er lidt (meget - synes andre) fascineret af uvejret.

05-04-2004

I weekenden mødtes en masse harmonikaspillere til Stævne, og det drypper lidt af på byen borgere, da man flere steder sidder i små grupper og spiller, og forretningerne holder samtidig stort Gadeudsalg. Det er festligt. Er man tørstig vanker der lidt til ganen.

Midt på gaden, havde man simpelt hen, placeret en stor hoppeborg.

Hvert år holder en gruppe Peugeot-ejere til her på campingpladsen et par dage, for at vise deres biler frem, og ikke mindst for at hygge sig. Det ser godt ud, når de bliver sat til vurdering på skråningen.

05-04-2004

Tiden nærmer sig, og jeg skal til Dianalund igen.
Jeg er nu (det er mine hjælpere også) glad for, at vi ikke skal pakke telt sammen i år, da alt er vådt uden for.

Det bliver nemt, blot at køre bilen til terrassen og  bære mine personlige ting ud.
Anne og Susie kommer og klare det, så efter morgenmaden gør vi hytten ren, og drager af sted, med et stort  TAK for en kanon sommer – ikke mindst til Bente og Steen, som er skyld i, at det hele kan lade sig gøre.

Alt har fungeret – så til næste år, bliver det endnu nemmere.

05-04-2004

Tak - til alle Jer, der har fulgt mig – sendt mail, samt besøgt mig, i de tre måneder, jeg har været her.

I næste uge går turen til Sverige, og herfra bliver der selvfølgelig også skrevet lidt – så hæng bare på!

På gensyn her på SKARRESØ CAMPING i juni – juli og august 2007!

Aase!
_______________

Mandag den 14. august!
Og bag mig Sol – og blød mig Regn…

Lige hvad vi har oplevet i denne sommer.
Bagende sol i lang tid, hvor man bare har kunnet leve i pagt med naturen.

05-04-2004

Besøg fra Holland. Renee, har været her, og vil lave nogle artikler, om sin måde at Campere på. Hun og hendes ven har en autocamper, som de rejser rundt i, og med sig har hun en specialbygget el-cykel, som hun har stor nytte af, på sine ture rundt i  skoven og byen.

Hun  har næsten lige fået den, så der er meget, som skal testes. Den er altså smart!

Det  nye kamera er taget i brug, og jeg er efterhånden ved at have styr på de mest simple funktioner. Størst glæde, har jeg af at kunne zoome – men det kan enhver, som fotograferer, vel kun give mig ret i. Søen, som jeg har udsigt til fra mit vindue – er unægtelig kommet tættere på

og blød mig Regn……

I går regnede det, efter alle kunstens regler. I lang tid væltede det bare ned, så paraplyerne måtte tages frem, hvis man skulle udendørs.

Heldigvis kunne jeg blot sidde inde – nyde det, og se til, medens andre havde travlt med at øse vand ud af forteltet. Min genbo Preben, var hårdt ramt, men tog det med et smil. ” Næste år lægger jeg altså fast gulv”, var hans eneste bemærkning til det ekstra arbejde

05-04-2004

Marianne, benyttede sig af,  at der måtte tømmes ud, og fik ryddet op. Her er hun på vej væk, med et læs affald. Det giver plads i teltet.

I dag er det flot vejr igen, og jeg har da haft travlt med at besigtige vandmasserne.

Alle har nu taget det som en oplevelse af de mere morsomme, og campisterne fik sig en sund latter.
Det var jo bare vand!

HARMONIKA TRÆF.
Fredag – lørdag og søndag, afholdes det årlige ”Harmonika Træf”, så til den tid, skulle pladsen, som det skal holdes på, jo gerne være tør. Du kan læse om træffet på www.harmonikafestival.dk  .

Fredag den 4. august 2006.
At det fortsat går godt her på Skarresø Camping – er nok overflødigt at fortælle – men det går altså bare fint.

I år kan jeg mærke, at jeg bare nyder det, slapper af og passer mine ture i byen – skoven m.m. samt skriver en del.

05-04-2004

Pt. er jeg ved at forberede den næste tur til Elmia Messen  i Sverige.
Samtidig skal jeg besøge Jessica og Nicklas, som er ved at bygge en ny campingplads i Öninge – det glæder jeg mig meget til.

05-04-2004

For nogle dage siden havde min nabo besøg af sit barnebarn Jasmina – som gav os en opvisning i mavedans.
Jasmina er svagtseende – men danse – det kan hun! Et dejligt indslag på en sommerdag.

Nede i byen er man ved at renovere et gammelt pakhus til forretninger og beboelse – men du godeste. Kanter og kanter, og atter kanter. Utroligt, men jeg kunne da heller ikke dy mig. Mødte op for at tale med bygherren, som lovede at det nok skulle blive Handicap-egnet. Nu får vi at se.
Indtil videre har de da rette op ved 2 af indgangsdørene.

05-04-2004

Skulle I blive overfaldet af en flok myg – kan jeg give et godt råd. Det virker på mig.
Brug de billige ( under kr. 10,00 for 50 stk.) ”ALLES KLAR” servietter fra Aldi. De er beregnet til at pudse briller med, men virker også på kløende myggestik. En billig og god løsning.

Det kan godt være, man finder ud af, at der er ét eller andet giftstof i, men jeg er nu ligeglad. De tager kløen. Det var helt tilfældigt, jeg opdagede det. Medens jeg pudsede briller kløede flere stik helt vildt, og i min afmagt gned jeg på dem med servietten. UPS – det holdt op med at klø.

Næste dag gentog jeg forsøget, og atter hjalp det. Flere har afprøvet med godt resultat.  Prøv selv!

05-04-2004

På min tur gennem skoven i dag, har jeg fundet de første brombær. De smager rigtig godt, og jeg plukker gerne nogle, hver gang jeg går tur. Dem vil jeg glæde mig over den kommende tid.

Siden sidst har jeg skiftet min foto-apparat ud, hvorfor I lige skal have et nyt billede af udsigten fra mit vindue!

Er her ikke flot???

Fredag den 21. juli 2006
Det har regnet for første gang i lang tid, men det har kun været rart. Ganske vist må man ikke klage, men jeg synes nu, det har været for varmt til mig, i den sidste tid.

På mine ture rundt i omegnen er jeg faldet for disse blomster. En stor smuk jasmin, med en knald blå himmel som baggrund – det kunne jeg ikke stå for.

05-04-2004

Ligeledes denne hybenrose – den er da flot. Dem er der mange af.

Rart at jeg også kan gøre lidt gavn på Campingpladsen.
3 unge gutter – det var vist første gang de camperede,  skulle rejse et telt, og da de forgæves havde forsøgt i et par timer ( Ja – du læser rigtigt) var det kun blevet til dette. Troede egentlig kun, at det var på vittighedstegninger det forekom, men det var sandelig virkelighed.

05-04-2004

Da det er et telt af samme type, som det første, jeg havde til min bil, vidste jeg lige hvordan, det skulle gøres, og det gav jo et helt andet resultat.

Efterfølgende blev der tid til råhygge – med lys, grill og så videre.

Et ønske om at få en Åkande på nær hold, gik i opfyldelse den anden dag, da Niels havde lagt sig på maven, nede på broen, for at skære et par stykker fri. De er da fine!!!

05-04-2004

På en tur i skove, var jeg nær levet rendt over ende at et rådyr! Jeg blev noget forskrækket, da det pludselig stod foran, og kikkede mig lige ind i ansigtet. Pokker tog dog ved dyret, og det forsvandt ind i sivene ved søen.
På tilbageturen så jeg -  det stod og græssede i vandkanten, men mit kamera var ikke godt nok, til at få det fotograferet. (Nu har jeg altså bestilt et nyt apparat).

Søndag den 2. juli 2006
I morges kl. 5.30, blev jeg som sædvanlig vækket af fasanerne, som danser polka – eller også er det tango -  oppe på taget. En solstråle tittede ind til mig, af vinduet ud mod søen. Gennem samme vindue skinner aftensolen ind – så det er helt fantastisk.

Det er meget varmt – men jeg har åbnet vinduerne i alle sider af Hytten, når jeg sidder og arbejder, så en frisk brise passerer igennem, hvorfor det er, som at sidde under et åbent soltag!
Lykke er!!!!

Lidt nyt fra de sidste uger:

05-04-2004

Lørdag den 17. juni skete her noget meget spændende. Der blev en værre larm.
Foreningen ”Sjællandske Mortorveteraner” ankom til vores parkeringsplads med 39 køretøjer – biler og motorcykler, som var fra perioden 1911 – 1940.

Alle biler/motorcykler var yderst velplejende og fungerende.

05-04-2004

På spørgsmålet om, hvem de var, fik jeg svaret, at alle blot var pjattede med gamle vogne, og en flok glade amatører

Inden afgang fra start stedet, får hver vogn udleveret et ”Tulipankort” – et kort med symboler, og så er det blot at holde tungen lige i munden.

De havde en ren ”Madpakketur”, hvor man havde besluttet at holde pausen her. Det blev til stor glæde for alle – både børn og voksne

05-04-2004

Søndag den 18. juni. Fik jeg besøg af Annamarie og Anker fra Esbjerg – sikke en overraskelse. Pludselig stod min veninde fra Esbjerg og hendes mand uden for min dør. Hun har det med at overraske mig, de mest utænkelige steder. Sidste år på ”Elmia Messen”, dukkede hun også uventet op.

Onsdag den 21. maj. Laver lige en afstikker til Fyn og Jylland i nogle dage – det er nemt, når bilen er fri.
Har en aftale med ”Hasmark Strand Camping” om at komme og teste Deres nye Badeland. Senere skal jeg til ”Ribe Camping” og holde St. Hans, sammen med Vibeke fra www.campingdanmark.dk samt teste pladsen dér.
Se art.:

Mandag den 26. juni.
Et værre vejr - men jeg kan lide det.
Det styrt regner – SKYBRUD - så jeg råhygger og skriver, samt nyder at være varm og tør. Nyder at høre regnen buldre på taget . Mange  teltliggere er blevet godt våde – så jeg er blevet endnu mere glad for Hytten. Den er bare god!

For første gang opdager jeg noget, jeg mangler fra bilen!
Under tordenvejret forsvandt strømmen en tid, og jeg ville tænde stearinlysene, men havde desværre ikke nogen lighter eller tændstikker – det havde jeg ikke tænkt på. (Kunne bare have hentet i campingkøkkenet).
Pyt vi klarede os uden – strømmen var hurtigt tilbage. Har nu købt en lighter!

PANIK – PANIK !
Min PC strejker, og kan ikke komme i gang. Atter mangler jeg noget fra bilen – nemlig mine Start-disketter til Windows.
Gode råd er dyre, men jeg ser ikke anden udvej, end at køre op til den lokale EDB mand, for at bede om hjælp.

”Det ser ikke godt ud! Jeg tror din harddisk er stået af ”.

Nej – det må ikke være rigtigt!  Jeg har alle data, fra min tid i Jyderup (knap 1½ måned), samt turen  til Fyn-Jylland liggende, og de er ikke sikkerheds-kopieret. SURT. (Min reservedisk er hjemme).
I løbet af dagen fortæller han, at det er umuligt at komme ind på Harddisken, hvorfor alle data er gået tabt. Den er kaput, og der skal en ny disk i. Øøøøø!

Beslutter derfor hurtigt at købe en ny lille Bærbar PC, som har en del indbyggede funktioner  – da der netop er èn på tilbud -  som jeg har været varm på længe.
Jeg vil ikke risikere at stå uden PC igen.

På vej hjem ringer EDB manden, at hvis han får mine Start-disketter, er der god mulighed for at redde mine data. Sikke et held.
Min hjælper henter dem i Dianalund – og UPS – så kører maskinen, men med stor fare for at gå ned igen.  Skynder mig at brænde mine data ned på en CD.
Man har vel lov at være heldig!

05-04-2004

De sidste dage er gået med at rydde op i den gamle PC og installerer den nye.
Nu er alt i orden, og jeg kan komme i gang igen . Sikke en forskrækkelse!

Den gamle maskine har drillet nogle gange, og må have en ny disk. Tør ikke at stole på den!
Den nye er en lækker lille sag, som fungerer efter hensigten.

Intet er så galt, at det ikke er godt for noget!

Har glemt at fortælle, at Steen har fået en Campingvogn – kaldet ”RULLE MARIE2”

05-04-2004

Den 12. juni 2006
Der er  kommet et nyt skilt op - det er da flot!

Nu har jeg været her på ”Skarresø Camping” i en lille måneds tid, og det hele virker bare efter hensigten
For en gangs skyld, gjorde det ikke noget, at det regnede, da jeg ankom, for  jeg skulle jo ikke ud og sætte telt op – men bare gå tør hjulet ind i Hytten. Sikke en fornemmelse!

05-04-2004

Hytten fungere godt, og der har blot været nogle få justeringer . Rampen  – fra terrassen til stuen, var lidt for stejl, så det gav et bump, hver gang, jeg kørte ud eller ind, men det rettede Bent hurtigt, med et ekstra bræt. Den nederste rampe fra terrasse til græsplæne var OK.

Det er min tanke at sætte fjernbetjening på lyset, men det har jeg ikke taget mig sammen til endnu. Når det nok i løbet af sommeren.
Se nærmere på hytten: http://www.handicap-camping.dk/artikel.asp?articleGuid=23326

05-04-2004

Hjælperne har været på arbejde alle sammen i denne periode, og der er fundet en god rutine, så alle er glade og tilfredse. Rigtig glade er vi for terrassen, hvor vi drikker vores morgenkaffe. Fasanerne render lige om benene på os.

Tænk – at det kan være så nemt!

CAMPINGCARAVANEN fra ”CC Camping og Marine”  har brugt en lørdag  på at vise nogle at de nye vogne, samt sælge og vejlede om campingudstyr.

”Trekroner Forsikring”  -

”Hymer Klub Danmark”  -

05-04-2004

”Adria Klub Danmark” deltog ligeledes og fortalt, hvordan de arbejdede.

”Sneglen” og Villy kørte rundt med børnene, selv om det var noget vådt. En paraply kunne lige klare problemet.

05-04-2004

Gevinsterne på dagens camping-spørgsmål var Kasketter – men Inge synes, hun burde have dobbelt præmie, så hun fik 2 stk på. Mindre kunne ikke gøre det.

Traditionen tro afholdt løbeklubben, deres løb – med efterfølgende spisning.

I år er der mange børn på Skarresø Camping, og de har  megen glæde af hinanden.
Her er Julie - Rasmus og  Mikkel ved at studere indholdet af kloakken.
Hvad mon der er – dernede??? Synes de at spørge?
Der er i hvert fald mange sten – dem har de selv kastet ned.

05-04-2004

Steen er også blevet motoriseret.
Nu kan han ikke cykle rundt mere (Øhhhh..), men har fået dette moderne Køretøj.

Bent og Niels synes det ser farligt ud, når han kører omkring, så de mener helt bestemt, at Steen bør have en styrt-hjælm på. Lige i farten kunne de ikke finde nogen, men fandt en gammel gryde, som da også klæder ham ganske godt ! Ikke sandt?

Skulle det gå galt – kan der ikke ske det store – men det er bedre at forebygge!

05-04-2004

Hverdagene går med arbejde – mange har brug for råd  til sommerferien,  og råhygge . Det er det mærkeligste, vi kan finde på.
Eva har kontakt til Bornholm, så hun sendte bud efter en kasse røgede sild.
Det var lækkert – med røræg, tomater og purløg.

Glemte lige at fortælle, at jeg er kommet billigt til en lille fryser på 40 liter – det er næsten ikke til at undvære i denne varme, så den gør god gavn.

05-04-2004

Også i denne sommer skal der testes nogle produkter.

Pt. går det jo meget op i Digitalt TV – så fra ”Krone Camping” har jeg en Receiver til min fladskærm,

og fra ”CTS  Data” i Jyderup en USB pen, der virker som Digitalt TV på min PC.

Dette skriver jeg nærmere om!

05-04-2004

Onsdag den 21. juni tager jeg til ”Hasmark Strand Camping”. Herfra til ”Ribe Camping”, hvor jeg skal fejre St. Hans, sammen med www.campingdanmark.dk  og – hvis der bliver tid, smutter jeg antagelig ned over ”Løgismose  Camping” ved Fåborg, på hjemvejen.
De har forbedret en del i år, så det må jeg ned og se på…..

Tak for nu – skriver igen senere… Du må have en god sommer!