Den 28. marts 2006

Denne gang er det Sanne (Hjælper) – der skal med, og det er hendes første tur – så vi glæder os begge to .

En gammel tradition – at Hjælperen, der møder ind,  tager Morgenbrød med til os alle - bliver taget op.Vi nyder det alle 3, og snakken går livligt – inden vi drager af sted kl. 9.00, med ønsker om en ”God tur”.

Turen over Frederikssund til Helsingør glider glat, og inden vi ser os om, er vi på havnen, og kører lige om bord på færgen uden nogen ventetid..
Vælger som sædvanligt HH Færgerne, da vi får en god rabat gennem DCU – som også er værd at tage med. Det småregner, men det betyder ikke noget, for vi sidder lunt inde i varmen.

05-04-2004

Første stop er som så ofte før SJØBODA RASTEPLADS, hvor jeg holder meget af at parkere på alle årstider. Denne gang i sne, og med is på søen – meget smukt.

Videre til HYLTENA RASTEPLADS – ca. 15. syd for Jönkøbing for natten.  Det koster det kun kr. 50,00 pr. døgn, og så er der oven i købet El med i prisen, Da der desuden er Handicapegnet – er det en god mulighed for billig overnatning.

Lidt trætte efter køreturen, går vi en lille tur ned til søen, og derefter ind i Restauranten og spiser, inden vi går i seng. I morgen er der atter en dag.

05-04-2004

En god nats søvn gør underværker, så vi spiser – pakker sammen ,og nu går det mod Nord.

Der ligger stadig en del sne heroppe, hvilket jeg nyder – især da alle veje er rene og tørre. Der er så smukt ude over landskabet.

Ca. hver 1½ - 2 timer holder vi en pause, da jeg bliver træt af at sidde, og  Sanne har jo heller ingen skade af, at slappe lidt af, selv om hun kører ganske godt. Kaffe gør nu underværker!

05-04-2004

Da der er god tid, tager vi Turistvejen langs søen Vättern, og kører gennem Gränna , som er kendt for sine gamle bygninger og toppede brosten – Godt jeg ikke skulle ud at køre, i kørestol på dem.

Nyder bare køreturen, og hurtigere end beregnet er vi i Örebro. Det skal lige fortælles, at vi også havde god hjælp, af min nye GPS  iCN 550 fra NAVMAN, gennem byerne.

BESØG HOS SMV HUSVAGNAR - SVERIGE
Ralf Gewerth – som er markedsansvarlig i SMV  HUSVAGNAR tog imod os, og i min bil - fik vi om aftenen en god lang snak om indretning af campingvogne til Handicappede – samt om, hvor rart det er, at man nu også tænker på den gruppe Campister.

SMV fabrikken har den intension, at hver enkelt bruger skal indrette deres vogn, efter behov. Der er ikke grund til at betale for noget man ikke skal bruge ! Man kan frit vælge fra og til.

Aftaler at mødes igen næste formiddag til en gennemgang af deres Handicap-egnede Campingvogn – se fabrikken og holde et møde med de ansatte og den svenske presse.

05-04-2004

Det er koldt ude – men vi har det fint varmt i bilen 21’ – med varmeblæseren sat på 1500 w.

Sanne skal lige sende en hilsen hjem til sin familie! Hun er meget koncentreret. Råhygger inden vi lægger os til at sove – fyldt med nye indtryk.

Bliver budt ”Velkommen” af Raimo Tunsved  fra SMV, som egentlig burde være sygemeldt, da han lige har fået indopereret et nyt knæ - men min tilstedeværelse fik ham til at møde op på arbejdspladsen, for at holde møde - og høre, hvad jeg havde at sige om deres nye vogn.

Medens jeg sidder i møde - går Sanne ud i fabrikken og snakker med nogle af de ansatte - går en tur i den friske luft, samt drikker kaffe og spiser lagkage til.(Det kan hun godt lide).

05-04-2004

En bruger i Sverige har bestil og indrettet netop denne vogn, men som tidligere skrevet, er det tanken at man kan få den bygget, med lige netop det udstyr, man synes er nødvendigt og ønskeligt. Den tanke kan jeg godt lide

Mikael viste stolt  Campingvognen frem. En svensk journalist var med til gennemgangen, og det blev bestemt ikke kedeligt.

Vognen havde flere detaljer – såsom regulerbare Mia-støtter ( armlæn ved toilettet) en håndvask, som kan hæves – sænkes og kippes efter behov

05-04-2004

Plads til kørestolen under køkkenbordet, og god vendeplads, hvor min store kørestol kunne være uden besvær. Bred El–seng m.m., så den skal nok blive brugbar til mange handicappede.

Da jeg ikke er tilhænger af el-lifte ved indgangen, faldt det i god tråd med mine behov, at man havde valgt nogle kraftige 3. delte ramper.

Et indbygge centralfyr gør det muligt at bruge Campingvognen hele året.
Se nærmere beskrivelse her:

05-04-2004

Godt træt og hæs – efter en lang, lang snak – hvor jeg fortalte om mit arbejde for  www.campingdanmark.dk  - og glæden over, at de havde henvendt sig til mig, og ville gøre brug af min viden, besluttede jeg  at "TAKKE" af for denne gang, og begynde på hjemrejsen.

HJEMAD IGEN.
En flot, flot tur i solskin, endte med, at vi  gik på indkøb i det store Butiks Center i Jönkøbing.

05-04-2004

Fortsatte derefter ned til HYLTENA RASTEPLADS, hvor vi efter en kort gåtur, slog lejr for natten.

Sov længe, da der ikke var de store planer for dagen. Besluttede dog at tage over til EUROSTOP ved Halmstad, hvor der også er mulighed for overnatning med el.  Denne gang holdt her flere autocampere, som var på vej mod Nord eller Syd.

Daskede rundt i Centret og slappede af – hvorefter en god middag i Cafeteriet gjorde underværker. Det blæste op til natten, men ikke mere, end vi sagtens kunne sove fra det.

05-04-2004

Atter regn og dis, men godt humør.
Fortsætter ind over de små veje og byer til Helsingborg, hvor vi atter kørte direkte på HH færgen.

I Frederikssund blev bilen vasket (her er en vaske-hal, som er høj nok til min vogn, m 2,70) og tanket .En god tur måtte - som så ofte før - afsluttes med en Bøf-burger fra Grillen ved Broen.
Retur i Dianalund  sidst på eftermiddagen.

Næste gang - i slutningen af april, tager vi til Syd Sverige – Bornholm og Öland.

En god tur er slut – TAK FOR DENNE GANG !