Endelig.

Pakker  bilen for at køre til Hirtshals  - hvorfra vi skal sejle til Færøerne og Island på Vikinge Cruice  i en uge gennem ”Smyril Line”, som holder til i Hirtshals.

www.smyrilline.dk

I foråret, tog jeg første del at ruten – men denne gang vælges den store tur – hvilket jeg har set meget frem til.

Denne gang er Ida med som Hjælper.

14-10-2014

Vejret er ualmindelig smukt 18” – 20 ”– solen skinner, og turen nydes op gennem Jylland – kun afbrudt af et par pauser.

Fylder diesel på Bilen i Hirtshals - inden kørsel ud til Færge Terminalen – det er rart, der er fyldt op – til vi skal retur til Sjælland igen i næste uge.

Bilen skal ikke med ud at sejle –  så jeg har fået lov til at parkere  helt ude ved Terminalen.
Skulle blot have en Parkeringstilladelse fra ”Fjord Line AS” (Det er deres Terminal vi afgår/ankommer ved) - samt bekræfte, at jeg har ”Det blå Handicapskilt”.

14-10-2014

Skibet var en del forsinket ved ankomst, så afgangen blev noget senere  – end først beregnet.

Bliver indlogeret i en af  de gode fine Handicap-kaytter og bagagen pakket ud. Fin udsigt til havet fra vinduet.

Rundt for at se herlighederne - hilser på personalegruppen der genkender mig fra sidste tur – føler mig helt hjemme.

14-10-2014

Meget trætte efter en spændende dag.

Atter strålende sol. Det er ualmindelig smukt at kikke ude over vandet. Der er lidt bølger – men de gør ikke noget.

Smukt

14-10-2014

Under morgenmaden træffer jeg yderligere en bekendt fra Campingbranchen og Ida møder en arbejdskollega. Utrolig så lille vores verden er.
Set film fra Færøerne

Er nu i Thorshavn på Færøerne, og Ida er taget på udflugt. Glæder mig til hun kommer tilbage, og kan fortælle om turen.

14-10-2014

Imedens prøver jeg at komme lidt rundt i byen – men det blæser alt for meget . Vender om.
Har en flot udsigt fra kahyt vinduet.... Godt jeg gik tilbage, for nu regner det lidt.

Ida er retur fra en god udflugt. Glæder mig til hendes billeder.

Til foredrag og Film om Island.

Solen er lidt fremme, og vi er klar til at tage den sidste del af ruten til Island.

Ved udsejlingen fra Thorshavn blæste det op – så det gyngede en del – men nu  sejler vi stille og roligt.

14-10-2014

Ankommer til  Seyðisfjörður  på Island, efter en rolig nat. Dette er hjemsted de næste par døgn. Bor på skibet under hele opholdet.
Her ser meget spændende ud.

Ida tager på udflugt, og jeg går en tur rundt i byen. Det er koldt ca. 10” .

Solen er kommet frem – så her er meget flot.

14-10-2014

Et hyggelig lille samfund – og mest af alt – her er handicap-egnet alle steder, så jeg kan køre frit.

Atter en ny dag med godt vej – det betyder jo meget, når man er på ferie. Man kan se sneen på toppen af fjeldet – smukt.

Endnu en udflugt som jeg glæder mig til at høre om.

14-10-2014

Kl. 20.00 forlader vi Island for denne gang. Jeg vender helt sikkert tilbage.

Det har gynget voldsomt i nat og været lidt gråt i formiddag – men guiden fortæller, at vejret bliver fint, når vi kommer retur til Færøerne kl. 15.00.

Det lysner allerede ude i horisonten.

14-10-2014

Ankommer til Thorshavn fint vejr. Det er dog stadig for koldt, til at jeg kan køre ud – men jeg nyder det alligevel.

Gangbroen virker ikke – men Personalet tilbød at hjælpe mig ud med deres vare-elevator. Her er en fantastisk service.

Opdager slet ikke at vi er sejlet fra Thorshavn – så jeg vågner til et stille hav og sol. Der er trængsel i Cafeen da alle har valgt at sove længe – så vi ser fre til en rolig tur.

14-10-2014

I aften er der Vikingebuffet – det skulle være lidt anderledes mad.

Går trætte i seng – da vi skal tidligt op i morgen. Vi skal forlade kahytten kl. 7.000 så vi skal være færdige inden morgenmad.

Ved rejsens ende fik vi udlevereeet hvert et diplom.

Er i Hirtshals kl. 10.00 og kører stille og roligt ned gennem Jylland – over Fyn og hjem til Dianalund.

En rigtig fin tur se linket :