Uanset hvordan vejret er, skal jeg i denne uge en tur til Fyn – Langeland og Jylland, for at teste nogle Campingpladser, samt være med i en Temadag om HANDICAP-CAMPING ved KRONE CAMPING i Løgum Kloster.

Her deltager også Dorthe Kjærsgård Christensen fra www.Handy-Camp-Emil.dk , samt Anne Vibeke Isaksen fra www.campingdanmark.dk .

05-04-2004

Sidst på ugen er der  Åbent Hus Dag hos VENDELBO VAN i Tårs, hvor den nye Autocamper for Handicappede skal præsenteres. Jo.. der sker noget.

På denne tur, skal jeg teste min nye GPS - ICN 550 NAVMAN.

Mit første stop på Fyn var ”Åbyskov  Strand Camping”, tæt ved Svendborg – men allerede fra bilen , kunne jeg se, at det ville blive alt for bøvlet, at lave pladsen egnet. Der skal også være mening med en ændring, så jeg fortsatte videre frem til Langeland.( Tranekær Slot)

05-04-2004

På ”Lohals Camping” havde jeg en aftale, da deres campingplads er under total renovering. Den skal nok blive god, men lige nu – er det nærmest en byggeplads, så det blev til en god snak om de faldgrupper, man skulle undgå  angående adgangsforholdene. Enedes om, at jeg vender tilbage, når de er kommet længere frem.

Jan og Marlene på ”Løgismose Camping” er også i gang med ombygning, så de havde tilbudt en overnatning, hvilket jeg selvfølgelig tog imod

Det blev til en lang snak i min bil om aftenen, om hvordan, de kunne gøre det bedst muligt.

05-04-2004

Tidligt op og til Løgum Kloster, hvor John fra Krone Camping (Forhandler af LMC Handicap-egnet campingvogn) havde inviteret til Temadag om Handicap-Camping, sammen med Dorthe og Arne fra Esbjerg ( www.handy-camp-emil.dk) , samt Vibeke og Rasmus fra   ( www.campingdanmark.dk )

Om aftenen holdt  Anne Vibeke et godt og spændende foredrag. Vibeke er en enorm god fortæller – og vekslende med dias – videoklip og film, blev det en fantastisk oplevelse.
En herlig dag med besøgende og alle fra Krone Camping .Vi blev indlogeret i udstillingen, og flere benyttede chancen til at se min bil.

05-04-2004

Susanne og Finn fra ”Ribe Camping” skulle lige besøges, nu jeg var på egnen, men der var totalt rod, da alt skal renoveres. Det bliver rigtig, rigtig godt, så her vender jeg tilbage til St. Hans, da jeg har modtaget en invitation til at deltage i netop denne aften .

Videre mod Nord Jylland. Skal lige følge op på ”Himmerland Camping”, hvor der også er gang i nybyggeriet. Svømmehallen er færdig

, og nu er man i gang med de øvrige bygninger og ændring af nogle hytter. Der er ikke meget tilbage af det gamle.

Blev tilbudt overnatning, hvilket jeg tog imod.

05-04-2004

Tina og Jan fra ”Hjørring Camping”, havde henvendt sig for nogen tid siden, da de har planer om ændringer af service-bygningerne. Da jeg var i god tid, kørte vi lige et smut til Hirtshals for at drikke kaffe og spise frokost. Billedet taler for sig selv.

Tilbage til en lang og konstruktiv snak. Her satser man også på at lave egnede adgangsforhold.

Aftaler at holde kontakten.Det er dejligt at mærke, at man vil lytte, og er interesseret i at lave pladserne Handicap-egnede. Efterhånden er det en del at satse på.

05-04-2004

Ankomst til VENDELBO VAN hvor der er travlt med at forberede til Åbent hus Dagen.

Der ligger en del sne på Autocamper-pladserne ved deres udstillingshal, men jeg får lov til at holde oppe på den asfalterede plads ved værkstedet, så jeg nemt kan komme ud og ind.

Allerede næste morgen lægges der ud med kaffe og rundstykker, og ellers går det slag i slag resten af dagen. Vi snakker og snakker. En god måde at samles på, når der er mulighed for overnatning til  alle, som har lyst. Vintercamping er speciel hyggelig!

Desværre er jeg nødt til at ”Takke af” og køre nedad lørdag aften, da jeg har lang vej hjem, og har brug for en overnatning under vejs.

Som så ofte bruger vi Lystbådehavnen i Horsens, hvor der er ordnede forhold for Autocampere.

05-04-2004

Det er gået godt med den nye GPS. Kunne ikke enes med den i starten, da den stod til at simulere ruten. Rettede det, og herefter fungerede den.

Havde tastet alle de steder ind, som jeg skulle/ville besøge, så det var nemt på turen. Kom dog ud på nogle veje, som jeg ellers ikke ville have set – men det gør det jo ikke ringere. Vi var hele tiden på rette kurs.

Næste gang gælder der Örebo i Sverige, hvor jeg skal se på en ny Handicap-egnet campingvogn fra SMV, som er under opbygning.