9 - 14 september.
Afgang fra Dianalund kl. 10.00.

Over vandet – Helsingør – Helsingborg kl. 13.00, og direkte op til Eurostop ved Halmstad, hvor jeg skal mødes med min veninde Ewa kl. 18.00.

Sover på p. pladsen ved  Ewas hjem  i Tjönnersø – lige uden for Halmstad. .
Regn det meste af natten.

05-04-2004

Køre til Elmia fra Ewa - ad vej 25 og E4.
Flot tur og godt vejr.

Ankom til Elmia kl. 16.00 og blev taget godt imod – bliver placeret på den sædvanlige plads, på fast grund, og med strøm.

05-04-2004

Spist til aften på Sportscentret ved siden af. Her får man en Meny , med mad, drikke og kaffe/kage for Sv kr. 78,00

Strømsvigt fra kørestol til respirator. Bikset en del med det – men måtte opgive. Heldigvis havde vi den transportable resp. med.

Meget trætte – tidligt i seng

Onsdag.
En tekniker her fra Elmia forsøgte at lave min kørestol – men uden resultat. Mener det er omformeren, og den har han ikke mulighed for at skifte.

Op til Tina i Presserummet, hvor der altid er god stemnning - lidt sjov med min plads nr. 1. .
Pressemøde kl. 11.00 med frokost.

Talte med Henny fra Slagelse om at opsamle oplysninger om handicap-egnede Campingvogne. Vi må have nærmere kontakt.

05-04-2004

Rundt på Campingpladsen, hvor der er ved at komme en del vogne. Endnu ikke nogle at mine Norske venner. De sidder nok i kø udenfor.

Lige overfor – hvor vi holder - er de ved at være færdige med Markedsteltet og Øl -Teltet (Her skal nok blive livligt).

Over i Sportscentret til aftensmad – retur til en kop kaffe i bilen, og endelig på hovedet i seng.

05-04-2004
Har aftalt reparation af min kørestol hos T.A. Service i Danmark på mandag, når jeg er hjemme igen.

Torsdag
Stor aktivitet lige uden for vinduerne – Markedsteltet skal åbne sammen med Messen kl 10.00 ...
Mange af de Danske udstillere har svigtet i år – det virker lidt tomt, når vi er vant til at snakke/hygge sammen på pladsen. Har kun set Stefan fra DCU, og John med hustru - fra ”Ren Fritid”.

05-04-2004

Går en tur rundt og ser, men der er endnu ikke kommet nogle fra Norge – vi har jo fået en dag ekstra i år – og det skal man jo lige vænne sig til - så vi går ned for at spise.

Efter en rundtur i Markedsteltet hvor jeg købte Røget skinke til aftensmaden, går vi i bilen for at slappe af og skrive lidt. Det trækker op til regn.

Det blev ikke til regn – så jeg vandrede over til ”Husvagnsforum” fra Norge,  hvor Åsa og hunden Bamse var ankommet – men de skulle ud og luftes efter den lange køretur.

En ”Udstiller” havde parkeret foran min indgang – flyttet skinner m.m. – men så satte vi en Kegle op i stedet.

05-04-2004

Spiste atter i Bovlingcentret, inden vi gik en lang tur – og afsluttede med en snak hos vores nabovogn.

Vi har ligget her sammen – ved siden af hinanden - i mange år.

I aften skal der være ”Tyroleraften” i teltet –det skal nok blive livligt.
Nyder dog musikken, medens vi ligger i sengen og råhygger.

Fredag
Fint vejr – og travlhed over alt.

Går en lang tur rundt – nyder udsigten og møder Jesper fra Bijé Camping & Fritid
– han står på Kabe Standen – men som skrevet - er det småt med Danske Forhandlere.

05-04-2004

Som noget nyt har Dethleff har lavet en lille Autocamper EVAN 560 – som har mange muligheder – evt. til manuelle kørestole. Den har bredde døre - både for og bag.

Ved hjælpe af lidt ændringer inde, kan man bruge den til mindre el.stole.

Den er det nærmeste vi har været længe.

05-04-2004

I eftermiddag hygget med Markus fra Norge og Gruppen fra www.husvagnsforum...........

Markus havde sin mor med – som også er kørestolsbruger.

I presserummet for at hilse af med Tina, og sige TAK for denne gang. Har planer om at køre hjemad i morgen formiddag.

Aftalte, at hun reserverede min billet nr. 1 igen til næste år.

05-04-2004

Ude i det flotte vejr. Til aften den sædvanlige menu i Sportscentret.

Smukt – smukt vejr og 20 grader her kl. 18.30.

Atter Tyroler-Musik til natten – men det er nu ganske hyggeligt at ligge og lytte til.

Lørdag.
Slut for denne gang...

Skal lige have et foto af Rønnebærtræet – det vokser støt fra år til år.

Pakker sammen – siger farvel, og begiver os ud på den 350 km. lange køretur til Dianalund.

05-04-2004

Atter flot vejr – som vi nyder i de pauser vi holder under vejs.

Farvel til Sverige og Goddag til Danmark.

Holder som sædvanlig  ved Strandgrillen i Frederikssund,

05-04-2004

Kører derfra  - mod sædvane - over Munkholmbroen ved Holbæk. Lidt længere – men en smuk tur.

Hjemme igen.
Her er nu også dejligt  i Dianalund – blandt andet ved denne lille sø – tæt på hvor jeg bor.