ONSDAG

Diset – men lunt.
Vibeke-Hjælper møder ind kl. 9.00 med friskbagte rundstykker , som hun – Susanne-Hjælper og jeg nyder, inden vi gør klar til at køre til Herning kl. 10.00.

Det går glat og fint hele vejen herover – kun afbrudt af en spisepause. Ankommer til Campingpladsen ved Hallerne kl. 14.00, hvor vi bliver modtaget af personalet der går vagt, samt Knud fra Administrationen.

05-04-2004

Rart at være her igen. Ligger på min sædvanlige plads 4 lige ud for  hal G.

Der er aktivitet inden døre, så efter en runde går vi ind og spiser i Kantinen.
Det er blæst meget op og regner en del, men det er hyggeligt, så vi sætter os og arbejder på hver sin PC.

TORSDAG

Efter regn og rusk i nat vågner vi op til en smuk dag med sol.

Spiser – hvorefter vi kommer vand på tanken på bilen – det er jo tøvejr, så derfor rart at få den fyldt op.
Lånte vandkander hos vores naboer. ” Ren fritid”  http://www.teltimport.dk/index.php/ren-fritid

Vi skal en del afsted i den kommende tid. Blandt andet til 10. års jubilæum hos Anne-Vibeke fra www.campingdanmark.dk .

05-04-2004

Festen bliver holdt på Ribe Camping hos Sanna og Finn – Her har man reserveret pladsens nyeste tiltag - en ”Drejeplads” til mig.
Den er jeg spændt på – og skal nok berette senere.

I hallen var man i gang med et Mobilhome – til kørestolsbrugere – man havde bare glemt, at kørestole ikke kan køre over 10-12 cm høje kanter.
Det stak mig lige i øjet, så jeg måtte gøre vrøvl. En bil holdt også for rampen – så det var ikke meget bevendt. Bilen blev flyttet, og man lovede at ændre rampen – Nu får vi at se…..

05-04-2004

Fået udleveret mit pressekort, så jeg kan færdes frit – det er nu rart, at hilse på de mange bekendte igen. Træffer Anne-Vibeke i Presserummet, og hun havde travlt som sædvanligt.

Går i bilen for at få strøm, men bliver ringet op af Hans Kurt Lindberg fra MOBILE HOME Danmark http://www.autocamp.dk/mobile-homes , at man nu har lavet rampen færdig, så jeg kan komme ind og prøve. Sådan..

Det virker fint både ved begyndelsen og oppe ved indgangen til hytten. Bliver foreviget med adskillige foto.
Dejligt når folk reagerer positivt.

I aften bliver der travlt i hal H, hvor alle Campingpladserne opholder sig  - det er altid festligt når de ankommer.

Trætte i seng efter at have skrevet lidt.

FREDAG

Klar til endnu en dag.
Det summer allerede af liv ude på pladsen – solen skinner – så vi gør os færdige og går ind – der er åbning af Messen kl. 9.00.

Den kendte stand-up komiker modtog fredag Danske Rejsejournalisters turismepris for tv-programmerne ”Gintberg på kanten”.

Havfrueprisen blev uddelt for 10. gang på Skandinaviens største rejse- og feriemesse, Ferie for Alle i Herning. Jan Gintberg har i "Gintberg på kanten" opholdt sig 48 timer hvert sted, for som han sagde: "Det er lige tid nok til at stikke fingrene ind i folkesjælen og mærke efter, om der ikke gemmer sig et lille fnis bag smerten".

Journalistpris til Henrik Lange
Ved åbningen af feriemessen i MCH Messecenter Herning blev prisen som Årets Rejsejournalist 2012 også uddelt. Den ære tilfaldt journalist Henrik Lange, der har skabt sin helt egen niche med en række Highways-portaler om bl.a. USA og Danmark.

Danske Rejsejournalister stod for uddelingen af de to priser.

05-04-2004

Efter festligheden går vi i gang med at besøge standene, hvor vi møder alle de kendte Lejrchefer m.f. Dejligt.

Taler med Jesper fra TANNISBY CAMPING   http://tannisbycamping.dk/   for at høre om han er interesseret i at være med i den udsendelse på Nordjysk TV som evt. skal laves om mig til sommer  af ” Da Mogens kom forbi”.
Kontakter Mogens på mail.

Det vil Jesper gerne, da der er lavet mange tiltag til kørestolsbrugere på pladsen, efter han har overtaget den. Blandt andet en rullemåtte ud over sandet til stranden, så kørestole kan komme frem til vandet.

Er meget meget trætte – så vi går tidligt i seng

LØRDAG

En ny og spændende dag venter forude.

TV Møde Vibeke kl. 9.45 i hal C ved Skallerup Klit Stand. Herfra fik jeg hurtigt en invitation til at besøge området. Kender flere handicappede, som har været der, som er godt tilfredse.

05-04-2004

Efter optagelsen rundt i haller, og over til Johannse ved Adria Mobilhome,  hvor der atter blev filmet og snakket.

Prøver at få en aftale i hus om at kontakte fabrikken, da det er få ændringer der skal til, for at gøre huset brugbart til kørestolsbrugere.

Medens jeg sludre med Himmerland Camping ( www.camping-himmerland.dk  )

05-04-2004

bruger Vibbeke-Hjælpeer tiden til at prøve massagestolene - dem var hun ganske tilfreds med.

Afsted igen kl. 14.30– så Rasmus fra www.campingdamark.dk kan få taget nogle foto. Det tager sin tid, da det vrimler med mennesker, så det er svært at komme frem.

SØNDAG

Ind for at spisse morgenmad og derefter sige ”Farvel og TAK for denne gang” Kl. 11.00 køre vi fra Herning i flot vejr.

Lader GPS bestemme, så vi slapper afog nyder turen. Spiser ved Middelfart, og ser at jeg kan nå nogle besøg ved Odense.
Herligt at hilse på mine venner der.

05-04-2004

Fortsat fin tid – så traditionen tro, måtte vi have en is ved Skovsøen. Der var netop lukket op for denne sommer.

Er netop blevet Oldemor til VERDENS dejligste lille dreng (5 uger for tidlig), så vi holder ind i Slagelse for at se ham. Så lille bittte han var.

Endelig – efter en perfekt tur er vi i Dianalund kl 18.00 – godt trætte – men glade for en god og oplevelsesrig dag.

TAK for denne gang.

Vi ses igen den 16-18 marts til HOLMEGÅRD MESSEN.

Med 66.295 gæster på tre dage sætter Ferie for Alle ny besøgsrekord.