Tirsdag den 31. maj 2005.
Atter af sted, for at få nogle dages ferie – besøge venner, og ikke mindst teste campingpladser i Jylland. Vejret er godt !

Kører direkte tværs over Fyn til Jylland – inden den første pause holdes ved havnen i Fredericia. Mit mål er at nå så langt mod nord som muligt – da der er kommet flere bestillinger ind på test. Ruten er blevet ændret nogle gange, men nu er det slut med flere ændringer. Tiden bliver for knap.

Sidst på eftermiddagen, nås ”KRAKÆR CAMPING” (4) på Mols, hvor jeg i første omgang larmer noget, men en nyere bygning viste sig at være OK. Pudsigt nok - var der ved en kørestolsegnet indgang lagt en rist, som forhindrede mig i at komme ind, men den nu var nem at flytte. Ak ja - de riste!

Tværs over Mols til ”HEGEDAL CAMPING”, hvor jeg hurtigt konstaterer, at der blot er et Handicap-toilet. Intet andet er egnet – så den kommer i min afdeling for Kasserede Pladser. Dog er pladsen fin for ikke-handicappede.

Det er en smuk aften, så vi fortsætter roligt til Hadsund, hvor vi slår lejr i et lille Fiskerleje - her har jeg tidligere overnattet!

Onsdag...
Pt. er vi lidt forud for tidsplanen, så vi glæder os - trods lidt skyer, til køreturen i dag.

Det første besøg på ”KATTEGAT STRAND CAMPING”, var ikke så heldigt, da lejrchefen blev meget vred over min ankomst, så det var om at komme hurtigt herfra. Det er den første plads, hvor vi ikke blev godt modtaget – meget ubehageligt. (Det blev heldigvis også den sidste)!

Hen til en bager efter rundstykker – noget måtte der ske – så efter en god kaffepause, havde jeg atter samlet mig, og kørte nu op mod Frederikshavn til ”FREDERIKSHAVN NORDSTRAND”.
Der var – ærgerligt nok - nogle kanter, som gjorde det vanskeligt at komme ind, men den fik da (3½).

05-04-2004

Herfra direkte mod vest til Tårs, for at besøge ”VENDELBO VAN”. De havde bedt mig se på indgangsforholdene til deres nye butik (de havde selv løst opgaven), og jeg havde en slidt vandhane, som skulle skiftes. To fluer med et smæk!

Ankom først på eftermiddagen, hvor der var travlt, så vi tog til ”SINDAL CAMPING”, hvor der også var alt for mange kanter (3½) – ellers fint.

Somme tider får jeg lyst til at skrige meget højt – samt sige en farlig masse – i en forfærdelig fart!  Dumt, at så lidt, skal volde så mange kvaler for kørestolsbrugere!

Tilbage til Tårs for at få lavet vandhane, og hvor jeg om aftenen inden sengetid får en lang snak med Torben om Handicap-Camping.

Overnatter ude på deres indrettede plads  for Autocampere.

Torsdag...
Gråvejr ude – men godt humør i bilen!
Skal blot køre en del i dag – så det betyder ikke så meget. Er lidt usikre på, om vi vender tilbage for natten – det kommer an på, hvor langt vi når!

”ÅLBÆK STRAND CAMPING” fik dagens første besøg, og her var der ikke mindre end 3 Handicap-toiletter - flot. Som ofte besvær med at komme i Reception og Butikken – men ellers rigtig god. (4)

05-04-2004

Tæt på Skagen – fandt vi ud af at tage en afstikker derop.
Det er lettere at komme rundt, når der ikke er så mange turister, så på Skagen Havn blev der omsat et par røgede sild.
De var altså gode, skulle jeg hilse og sige!

05-04-2004

Tilbage på ruten til “SKIVEREN CAMPING”, hvor jeg – for første gang så - at der var en høj kant ind til Handicap-toilettet !!! FY-FY !

Som et plaster på såret – var der et ekstra Toilet, som var OK. Også her nogle generende kanter, så det kan blot give (3½).Man skal se meget – før øjnene falder ud!

”ÅBO CAMPING” var ligeledes med i ”Kant-klubben”, så den venter med vurdering .  Utroligt!

Jeg ved godt, at man ikke tænker på det – men altså . Man laver de bedste rum - men tænker ikke på, at kørestolsbrugere skal kunne komme ind i dem!

05-04-2004

Mine tanker om en trillebørfuld cement, dukker ofte op. Har undersøgt, at den koster under kr. 100,00.

I en plads i solen – spiser vi ”Kinesermad” - på gaden i Hjørring. Beslutter nu at fortsætte ned lang kysten - i stedet for at køre tilbage til Tårs.

Tager til ”GRØNHØJ STRAND CAMPING”, hvor vi sover.  Bortset fra mange grus-arealer, som er dårlige at færdes på,  er alt i orden. Den får (4)

Fredag...
Det regner, men da der er god tid, sløver vi den lidt i formiddag.

De næste pladser venter jeg en del af - da jeg har haft kontakt til ejerne tidligere.

”JAMBO VASTERHAV” – er suveræn flot og PERFEKT. Utallige toiletter – familie-rum  m.m. Man kan komme ind i kørestol OVERALT !

Kunne man give 6 stole, ville det være på sin plads - men (5) er givet !

05-04-2004

Næste stop er “KLIM STRAND CAMPING”, som også er PERFEKT – dejligt at se , så den får ligeledes (5).

De kan bare det der – de Nordjyder… Fortæller, at det er helt naturligt for dem, at tænke på Kørestole, når de planlægger!

Min dårlige samvittighed var “BYGHOLM CAMPING”.

Den har været udskudt et par gange, så det var rart endelig at komme. Det er en gammel gård, som er indrettet, og stik mod alle forventninger, er den bare i orden. Ikke nyt og moderne – men det virker alle steder.

Sig ikke, at gamle bygninger ikke kan bruges. Den får (4½)

05-04-2004

Sejlede i aften med Feggesund-færgen over til Mors – sparede derved en del kørsel, og endte ved ”JESPERHUS CAMPING” – hvor vi overnatter på P. pladsen. Alt var optaget. Her må der atter gives (5)

Sikke en god dag – jeg går glad i seng!

Lørdag...
Ser – der er indhentet et døgn, så jeg ændre alligevel rute, og tager ud til ”HOLMSLAND KLIT CAMPING” (Uegnet), men her er det kun med stort besvær muligt at fungere som kørestolsbruger.
De har ganske vist et Handicap-toilet, men det er næsten umuligt at køre frem til det.

Lidt længere nede på tangen ligger ”NORDSØ CAMPING” som jeg havde på min venteliste, men da vi er tæt på, aftaler jegat besøge den, med det samme. Pladsen er under renovering, men ser ud til at blive en (5).

05-04-2004

Jeg kan ikke dy mig for at fortælle, at der var en fin rampe ind til ”Hundebadeværelset” og ”Fiske-renseriet”, og at der til gengæld manglede ved Receptionen og Campingkøkkenet…..

Svend og Camilla – lovede dog hurtigt at bytte om, så det blev rigtigt - vi fik os nu ”Et billigt grin”!
Man kan da kun sige, at de gør meget for de firbenede venner!

De sidste mangler, skal nok også blive ordnet.
Overnatter her – efter en lang hyggesnak !

Søndag...
Øv – min brillestang er knækket, men kan sættes sammen  midlertidigt med sygepleje-tape.

Forlader ”NORDSØ CAMPING”, hvor vi fik morgenbrød – herligt.

Kontakter Dorthe og Arne – som vi skal besøge i Esbjerg og aftaler at mødes i  Ribe hos deres søn EMIL. Ophavsmanden til projektet ”Handy-Camp-Emil”.

05-04-2004

Det blev en god oplevelse, at være sammen med hele familien, børn som voksne, og få snakket Handicap-egnet Campingvogn – og Handicap-Camping i almindelighed. Herefter tilbage til deres hjem i Esbjerg. Går trætte i seng..

Mandag...
Første punkt på dagsordenen var at finde en  brillemand i Esbjerg - som ekspres kunne lave min brillestang! Det var ganske nemt - under et kvarter! Godt klaret!

05-04-2004

Efter frokost gik det mod Silkeborg, hvor jeg tjekkede ”TERRASSEN CAMPING”.

Den hører også til, i den gode ende. Et par riste blev byttet rundt, og et par fliser lagt under – så virkede det hele. Nemt og billigt!

Pladsen er lidt stejl, men har en helt unik beliggenhed, med udsigt over Søen (5)

05-04-2004

Tilbage mod syd til ”HAMPEN SØ CAMPING”, hvor jeg har en aftale.

Vejret er fint, så jeg ser på pladsen allerede i aften . ”Udsæt ikke til i morgen, hvad du kan gøre i dag”.

Får brød med til aften-kaffen, og en lang snak med Jane om pladsen og dens muligheder.

Overnatter her!

Tirsdag...
Spiser stor morgenbuffet  og ser, at det er nemt at ændre adgangs-forholdene alle steder, da alle materialet allerede ligger på pladsen.

Denne plads er dog under ombygning, hvorfor jeg efter aftale venter med den endelige vurdering, men den kan nemt blive en (4½). Der er bygget en helt ny afdeling, som er prima!

05-04-2004

I aften, skal jeg møde Vibeke fra www.campingdanmark  på ”Silkeborg Sø Camping”.

Kører atter til Silkeborg ogfinder hurtigt pladsen. Ser, at der er kanter alle steder. Dog fin adgang til Reception og Butik - men man kan altså bare ikke komme derop.

Toilettet er brugbart, men uden Mia-støtter. Den må desværre i mappen med Kasserede Pladser. Pokkers !

Grundet det dårlige vej, er Vibeke blevet forsinket med  sine planlagte filmoptagelser, så hun har travlt med at få det hele til at hænge sammen. Jeg vedtager at kører hjemad i stedet for at vente, og eventuelt få lavet nogle besøg på Fyn.

05-04-2004

Det bliver en god aften, som slutter på ”Ejer Bavnehøj”, hvor vi - efter at have nydt udsigten - lægger os til at sove.

Onsdag...
Solen skinner, og jeg får den fikse ide’, at jeg gerne vil ind på ”Gågaden” i Odense – inden jeg tager på Tøsesnak i byen! Som sagt så gjort.

Det var rart at være i Odense efter mange år. Frokosten blev indtaget på en lille ”Kineser”, og jeg var ved at revne. Det smagte altså godt !

Efter et par private besøg - gik turen mod Nyborg, hvor jeg skulle huske at tjekke strøm ved broens P. plads! Jo – det var blevet lavet, så hvorfor ikke blive her for natten!

Torsdag...
Vågner tidligt og venter på uret skal blive 9.00 så jeg kan ringe til Hjælperne hjemme, og til ”Skarresø Camping”, for at høre, om de vil hjælpe – hvis jeg kommer til Jyderup i dag!

Pladsen må være tør nu, efter de sidste dages sol, og da der bliver meldt regn i morgen – skal det altså være i dag, hvis teltet skal op i tørvejr!

HURRA – der kommer svar, at det kan lade sig gøre, så vi kører hjem, og gør klar til den næste tur!

Min Sommer foregår som sagt i Jyderup – men til september, kører jeg til Sverige og Norge, hvor nye opgaver – samt Elmia-Messen - venter!