LOTTE OG FRITS PÅ CAMPING !
Vi hedder Lotte og Frits Larsen og 2 børn og fire børnebørn.
Er 59 og 61 år gammel.
Vi har været campister med mellemrum siden 1976, og har haft flere forskellige campingvogne, de 2 første var Adrian og har haft 2 Bürstner, og her til sidst har vi en Kabe.

Frits har været handicappet med polio siden 1944, og Lotte har været ”normal”.

Det hele startede på Ulslev camping en dejlig sommerdag, hvor vi var på besøg hor nogle venner.

Vi blev varme på en teltvogn, som lå på pladsen overfor dem. Den var til salg.
Det var en teltvogn med fast tag og bund. Der var fortelt på vognen.
Der var plads til hele familien, som bestod på det tidspunkt af 2 voksne 2 børn og en hund. Der lå vi i nogle år, men det blev hurtigt for trangt i det lange løb.

Derfor købte vi vor første campingvogn, som så var en Adrian. Vi kørte ikke meget rundt med vogne, men lå fast rundt omkring på Faster.

Vi havde noget familie, som var selvbyggere, og han havde bygget 2 autocampere til sig selv op fra bunde af.

03-05-2004

På et tidspunkt kom vi på den ide, at vi kunne også tænke os at have campingvogn igen. Løsningen på det tidspunkt blev: "Vi havde en anhænger til vor ".

1.Man tager den højeste person i familien og det er den nye længde på en liggeplads.
2.Den højeste når man sidder ned, bliver højden på kassen.
3.Kassen bliver nu fremstillet i vandfast krydsfiner siderne bliver betrukket med gulvfilt på alle sider.
4.Der bliver lagt en 12mm. Skumgummi madras i bunden til at sove på.
5.Der bliver lavet 2 døre til at komme ind i kasse .
6.Der bliver sat vinduer i og luftudtag på samt ovenlys vindue i toppen
7.Der bliver svejset et rør på trækstangen, så der kunne være et rundt spiseborg på ,og et net til tøj og andre ting.

Der var god plads til 2 voksne – børnene kunne så ligge i telt ved siden af, når vi skulle sove 4.

Vi har været Jylland rundt på denne måde, og et år kom vi også til Norge, hvor vi lå på Drammens camping en uge.
Den første nat vi skulle overnatte, blev det et frygtelig torden vejr. Så var der  også plads til børnene i vor "Campingkasse".
Den var så smart indrettet, at når vi ikke brugte den, hejste vi den bar af i garagen, og kunne bruge anhængeren til det den var fremstillet til - transport.

Vor selvbyggervogn endte sine dage som legehus.

Senere  blev det til et sommerhus i Gedesby ved Gedser. Det blev også solgt, og vi holdte ene lille pause.

03-05-2004

Sakskøbing Grøn Camping(Luftfoto 2004)

I 1991 havde vi ingen vogn eller sommerhus.

Vi talte med nogle venner om vi skulle tage en tur til Nordkapp. Prøvede om vi kunne leje en autocampere eller campingvogn, med det var alt for dyrt.
Vi havde set en campingvogn i den blå avis. og  prøvede at ringe til ejerne, om den var solgt. Det var den ikke. Vi kørte straks til Hvidovre, og så på den.

Det var en 21 år gammel vogn, men godt velholdt. Den skulle koste 4.300,00. Manden slog 300 kr. af til dækning af benzin, når vi nu havde kørt til staden, og hentede den.

Havde 3 dejlige uger op igennem Sverige og Finland. Vi var på Nordkap  i en forrygende storm, og også ovre ved den russiske grænse.
Vi kørte på 26 km med vejarbejde, og lå over et døgn ved færgen p.g.a. at herrens vejr.

03-05-2004
Vi kørte igennem Norge hjem . en lang tur på over 7000 km.
men spændende og smuk.
Det var selvfølgelig en hård tur , for vi var 4 voksne i en gammel sardindåse. Vi var opsat på at komme helt der op med campingvognen, så kunne den bare smides væk, og vi kunne tag bilen hjem

Det var ingen problem at få vognen derop og hjem igen, den holdt til hele turen. Efter den var kommen hjem, var der en anden familie der lånte den for at gennempløje Jylland. Den vogn havde  vi i flere år.

Efter 1991 faldt vi til ro igen, og her købte vi vor første Bürstner, og blev fastliggere på Guldborg Camping.
Her lå vi nogle år, men på et tidspunkt skiftede de ejere ud , og de var umulige, så vi var 8 fastligger der forsvandt en dag inden Skt. Hans.
Vi  drog til Sakskøbing, hvor ejerne var så flinke , at de kunne tage os alle sammen.
Sakskøbing Grøn Camping har os endnu !

03-05-2004

2004 - KØB AF EN HANDICAPEGNET KABE !
I 2004 skiftede vi var campingvogn ud igen til en Kabe.
Vi var på udstilling i Bella Centret.
Tiden var inde hvor der var fremstillet en campingvogn til Handicappet. Det er jo ikke blevet bedre med bentøjet, og i 1988 fik jeg nogle blodpropper, så jeg måtte sætte mig i kørestol.

Det kunne ikke holde os fra Campinglivet.

Så det var bare med at finde ud af det på andre måder.
Her var det at vi så Kabe Safir GLE.
Den var specielt indrettet til Handicappet. Det er en brede vogn, og døren er også bredere , ca. 90 cm. En kørestol kan komme ind uden problemer. Der er lavet 2 enkelte senge med håndtag til at vende sig ved i sengen, sat håndtag på WC til at rejse sig ved. Og ved køkkenbordet er der lavet huller i pladen til at rejse sig ved .Det er rigelig plads til at vende sig i vognen med en kørestol.

03-05-2004

Senere har vi fået fortalt at "Aase Viberg Hansen". har haft en finger med i fremstilling af vor vogn i Sverige.
Når man skal ind i Campingvognen er der en rampe på tre meter der kan sættes på .
Som fastliggere og med et handicap prøver man selvfølgelig at indrette sig på den smarteste måde. Vi har fået lov til at lægge fast plasticfliser som indkørsel. og fast gulv i forteltet af plastic fliser 40x40 x 5, en skøøn opfindelse.

03-05-2004

I år har vi investeret i en El-lift(20.000) til at komme ind i vognen med, da kørerampen bliver stejlere og stejlere med tiden.
Vi et sikker på at den campingvogn og indretningen giver en 10-15 år mere som campist.

Sidste år var det første år som pensionist og campist. Vi var på pladsen et halvt år, og vi er godt i gang med det andet. Ikke en gang vejret kan stoppe det.

Det var vor historie om campinglivet.

Det er lige som vejret, man skal bare tilpasse sig til omgivelserne.